بررسی رفتار دولت در تضعیف اقتدار ملی به بهانه اقدام کویت؛

از زانو زدن ظریف در نیویورک تا اوت زدن روحانی در کرمانشاه!

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 300090|13:26 - 1396/04/31
نسخه چاپی
از زانو زدن ظریف در نیویورک تا اوت زدن روحانی در کرمانشاه!
رفتار دولت مردان در حوزه دفاع از عزت ملی در بسیاری از مواقع نه تنها مورد اعتراض منتقدان داخلی بوده بلکه بعضا صدای ایرانی های ضد نظام خارج نشین را نیز از باب تحقیر حس ایرانی بودن آنها بلند است.

به گزارشامروله،  رفتار و سخنان دولت مردان دولت یازدهم در حوزه دفاع از عزت و اقتدار ملی در بسیاری از مواقع نه تنها مورد اعتراض منتقدان داخلی بوده است بلکه به شکلی جالب توجه صدای ایرانی های خارج نشین که دلبستگی به نظام ندارند را نیز از باب تحقیر حس ملی گرایی آنها در آورده است.

از عدم واکنش و سکوت در برابر نقض های مکرر معاهده هسته ای که بیشتر ترس را به طرف مقابل مخابره می کند تا سکوت بی معنا در برابر تجاوز به نوجوانان ایرانی در عربستان و دستبند زدن به کودک ایرانی در فرودگاه آمریکا!!

البته بی تفاوتی و سرد مزاجی دولت در قبال حادثه دردناک منا و یا بی ارادگی در برابر عریان کردن زنان ایرانی در فرودگاه گرجستان، نحوه نشستن توهین آمیز نخست وزیر انگلیس مقابل روحانی، دست ندادن وزیر خارجه فرانسه به ظریف، برگزاری نشست خبری رئیس جمهور ایران و مقامات ایتالیا زیر سُم اسب تندیسی از سردار ایتالیایی متجاوز به ایران، پناه دادن فراسوی ها به گروهک منافقین همزمان با سفر ظریف و.... را می توان به این لیست اضافه کرد.

 

گستاخی کویت و زانو زدن ظریف

 

یکی از تلخ ترین این صحنه ها به توجهی ظریف وزیر خارجه ایران، به شان ملت ایران در مواجه با مقام کویتی در سازمان ملل بود.

 

بررسی رفتار دولت در تضعیف اقتدار ملی به بهانه اقدام کویت


او در برابر شیخ کویتی در صحن سازمان ملل با پوزیشن ملتمسانه زانو زد و نشست و تصویر او به فاصله اندکی در فضای مجازی منتشر شد


 تحقیر روحانی با تیتر روزنامه دولت
 

اندکی بعد روزنامه دولت (ایران) با تیتری عجیب نامه امیر کویت به روحانی را به گونه ای انعکاس داد که گویی رئیس جمهور ملت ایران یکی از عوامل دربار امیر کویت است!

 

بررسی رفتار دولت در تضعیف اقتدار ملی به بهانه اقدام کویت
 

 

اما کار به همینجا ختم نشد و رئیس جمهور روحانی در مبارزات انتخاباتی برای جلب برخی رای های خاموش حاضر شد اقتدار امنیتی ایران را با ثمن بخس معامله کند.

او در سخنرانی انتخاباتی خود در کرمانشاه گفت: شما سلاح را می خواهید چه کنید؟ می خواهید دل همسایگانمان را بلرزانید!!!

این جملات حسن روحانی و رفتار همکاران او در دولت اما بی پاسخ نماند! کویت در اقدامی ضد ایرانی و البته با پاسخهای ضعفی که از مقامات دولتی ایران دریافت کرد با اندک تحولاتی در منطقه به خود اجازه داد برای اخراج دیپلمات های ایرانی از این کشور بند انگشتی التیماتوم قرار دهد.

گرچه پیشتر نیز جیبوتی!! کشور ذره بینی منطقه به خیال آسیب زدن به ایران اعلام کرد با کشورمان رابطه ای نخواهد داشت!!  درست بعد از وقتی که رئیس جمهور حاضر شد با دستور جان کری، وزیر خارجه آمریکا، کشتی حامل کمکهای مردمی به یمن را در جزیره جیبوتی تحویل دهد!

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد