امروله گزارش می دهد:

یکی از مطالبات مردمی شهر صحنه ادامه روند برگزاری دوشنبه بازار است / اجرای یک تیر و دو نشان

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 300561|16:34 - 1396/05/30
نسخه چاپی
یکی از مطالبات مردمی شهر صحنه ادامه روند برگزاری دوشنبه بازار است / اجرای یک تیر و دو نشان
پایگاه خبری امروله : راه اندازی بازار هفتگی با عنوان دو شنبه بازار در شهرستان صحنه یکی از مصداق های ضرب المثل یک تیر و دو نشان است چرا که هم در حل معضل بیکاری تا حدودی تاثیر گذار بوده اند و هم موجب ساماندهی دست فروشان و تحقق اقتصاد مقاومتی شده اند.

به گزارشامروله، مسوولان شهرستان صحنه در ماه های اخیراقدام به راه اندازی بازار هفتگی کرده اند و فروشندگان دوشنبه هر هفته در خیابان آزادگان اقدام به فروش اجناس و کالاهای خود می پردازند.

 

راه اندازی بازارهای هفتگی با عنوان دو شنبه بازار در شهرستان صحنه یکی از مصداق های ضرب المثل یک تیر و دو نشان است چرا که هم در حل معضل بیکاری تا حدود قابل توجهی تاثیر گذار بوده و هم موجب ساماندهی دست فروشان و عرضه مستقیم محصولات گوناگون از جمله کشاورزی ، صنایع دستی و ... شده است.

 

 

 

رواج  این موضوع در کل شهر های کشور وجود دارد که علاوه بر تعادل بخشی به بازار جلوی خیلی از گرانفروشی ها و خروج سرمایه از شهرستان را گرفته است.

 

 

دوشنبه بازار با تمام ناملایمتی ها و کارشکنی هایی که از سوی برخی از مسئولین شهرستان صحنه با آن شده است با فعالیت خود یک شور و نشاط اجتماعی به آن منطقه دست داده که همین امر آن به یک مطالبه مردمی تبدیل کرده است.

 

 

 

دیده شده است برخی از افراد سودجو با بر هم زدن امنیت و آرامش این بازار در صدد برهم زدن این اتفاق مثبت در شهر می باشند که از نیروی انتظامی و در راس آن دستگاه قضایی انتظار می رود جلوی این افراد را گرفته و با آنها برخورد قانونی و قضایی داشته باشند چرا هر گونه نا امنی در این بازار مصداق مبارزه با جریان اقتصاد مقاومتی که مهمترین دغدغه رهبر انقلاب است می باشد.

 

یک شهروند صحنه ای در گفتگو با امروله عنوان کرد :  رفتن به مرکز شهر و تهیه نیازهای خانه با وجود گرمی هوا و هزینه رفت وآمد سبب شده تا خرید و انتخاب از این بازار را ترجیح دهم.

 

وی گفت : با توجه به اینکه قیمت های اجناس در این بازار بسیار قابل توجه و مناسب است این بازار برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بسیار مناسب بوده و میتواند خدمات خوبی داشته باشد.

 


کشاورزی که محصول صیفی خود در این بازار عرضه کرده بود نیز گفت: محصول را با هزینه بالا تولید کرده ام اما در میدان تره بار شهر آن را زیر قیمت از من می خرند بنابراین ترجیح دادم در این محل تولیدات زراعی خود را بدون وجود واسطه به دست مصرف کننده واقعی برسانم.

 


یک جوان صحنه ای که خود را دانش آموخته یکی از مراکز علمی معرفی کرد، نیز گفت: به دلیل اینکه موفق به پیدا کردن شغلی متناسب با تحصیلاتم نشده ام ، به فروش اجناس در این بازارچه روی آورده ام.

 


وی افزود: به عنوان یک جوان که تازه وارد بازار کسب و کار شده ام سرمایه کافی برای اجاره یک مکان را ندارم و با بساط کردن دراین محل فعالیت اقتصادی را از صفر آغاز کرده ام و امید دارم با تلاش خود و حمایت مسوولان بتوانم کسب و کارم را با خرید مغازه رونق دهم.

 

 

یک خانم کارمند که برای خرید به یکی از این بازارها آمده بود، گفت: اجناس ارایه شده در دو شنبه بازار تفاوت قیمت زیادی با مغازه های مرکز شهر صحنه  دارد.

 

بر اساس برخی متون تاریخی، ناصرالدین شاه در یکی از سفرهای خود به فرنگ ، در فرانسه جمعه بازاری را می بیند و پس از بازگشت دستور دایر شدن چنان بازاری را در تهران می دهد.

 


با این دستور شاه قاجار، اولین جمعه بازار در مسجد مسجد امام خمینی(ره) فعلی در بازار بزرگ تهران برپا شد و در آن فروشندگان اجناس خود را از صبح زود تا اذان ظهر پهن می کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد