مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

واکسیناسیون 12 میلیون سر نوبت دام در استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 301437|10:30 - 1396/07/20
نسخه چاپی
واکسیناسیون 12 میلیون سر نوبت دام در استان کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، از واکسیناسیون 12 میلیون سر نوبت دام در استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مقابله وپیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام صورت گرفته است.

به گزارشامروله،  نادر پرور به مناسبت هفته دامپزشکی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه دامپزشکی استان کرمانشاه، ارتقای جایگاه و اعتبارات حوزه دامپزشکی را باعث کاهش هزینه‌های بالا در حوزه بیماری‌ها و پزشکی عنوان کرد.
وی اولویت‌ سازمان دامپزشکی را سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد توسعه پایدار در کشور از دیگر اهداف و اولویت‌های این سازمان در انجام فعالیت‌ها به شمار می‌رود.
این مسئول با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه بر مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان گفت: براساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت حدود 50 درصد بیماری های انسان از طریق دام و فرآورده های خام دامی آلوده به انسان منتقل می شود و عامل 73 درصد بیماری های نوپدید و نوظهور نیز منشا حیوانی دارد.
وی افزود: در استان کرمانشاه 6 کشتارگاه صنعتی طیور، یک کشتارگاه صنعتی دام و 12 کشتارگاه سنتی دام فعالیت می کنند که خوشبختانه یکی از کشتارگاه های صنعتی طیور در حال تجهیز خط 02 کشتار و دریافت کد  IR به منظور فراهم کردن بستر صادرات است. 
پرورتصریح کرد: برای کاهش بیماری‌های دامی دامپزشکی با حمایت مسئولین استان در حال پیگیری برای حذف کشتارگاه های سنتی و ایجاد کشتارگاه های صنعتی دام در استان است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: در کلیه کشتارگاه های دام و طیور استان ناظر شرعی و مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی حضور فعال دارند و بر کلیه مراحل کشتار نظارت کامل می شود.
وی از واکسیناسیون 12 میلیون نوبت سر دام علیه بیماری های دامی و قابل انتقال از دام به انسان در استان و در راستای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام خبر داد.
پرور یادآور شد: طی یکسال گذشته در حوزه مقابله با بیماری های مشترک یک میلیون و 404 هزار و 734 نوبت سر به صورت کاملاٌ رایگان علیه بیماری های تب مالت، شاربن  یا سیاه زخم و هاری واکسینه شده‌اند.
وی افزود: در حوزه پیشگیری از بیماری های واگیر دامی نیز طی مدت مذکور 7 میلیون و 685 هزار و 966 نوبت سر دام به صورت کاملاٌ رایگان علیه آبله، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک با توان بخش خصوصی و بخش دولتی مایه کوبی شدند.
پرور از مقابله با ناقلین بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو  در استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا سم پاشی بدن و جایگاه نگهداری دام  با اولویت مناطق پرخطر، مناطق مرزی، مناطق گرمسیری و روستاها به میزان 3 میلیون و 841 هزار و 477 مترمربع جایگاه نگهداری دام صورت گرفت.
وی ادامه داد:  یک میلیون و 867 هزار و 233 راس دام سبک و سنگین نیز سم پاشی شدند و این اقدام با همکاری خود دامداران و پرورش دهندگان دام و به صورت رایگان انجام شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد