در مصاحبه با پی بی اس؛

موگرینی: خروج از برجام آمریکا را بی اعتماد جلوه می ‎دهد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 301440|10:36 - 1396/07/20
نسخه چاپی
موگرینی: خروج از برجام آمریکا را بی اعتماد جلوه می ‎دهد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد آمریکا با خروج از برجام خود را در عرصه بین المللی به عنوان مذاکره کننده ای غیر قابل اعتماد نشان می‎دهد.

به گزارشامروله،  «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با «پی بی اس» گفت: خروج احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از برجام، ممکن است دیگر کشورها را برای مذاکره با واشنگتن دچار تردید کند.

وی افزود: پیامی که آمریکا با خروج از برجام به سایر جهان ارسال می کند این است که واشنگتن از این پس قابل اعتماد نخواهد بود چراکه توافقی که آمریکا درست ۲ سال پیش در شورای امنیت به آن رای مساعد داد، توافقی که این کشور سهم بزرگی در ایجادش داشته است، حالا از سوی خود این کشور رد می شود.

موگرینی ادامه داد: این اقدام موجب می شود جهان تصور کند با تغییر هر دولتی در آمریکا، توافق هایی که با این کشور بسته شده، دوباره بازمذاکره خوهد شد و همین امر موجب تردید سایر کشورها برای مذاکره با آمریکا می شود.

وی در نهایت تاکید کرد: می دانم ترامپ این موضوع را به خوبی درک می کند که این راه توافق کردن نیست، نه در عرصه سیاست خارجی و نه در عرصه تجارت خصوصی.

گفتنی است ترامپ تا یکشنبه باید تصمیم نهایی خود را درباره توافق هسته ای ایران اعلام کند حال آنکه احتمال می رود این اقدام ظرف امروز و فردا انجام شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد