وزارت خارجه روسیه:

تلاش های واشنگتن برای حمایت از داعش بازی عادلانه ای نیست

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 301999|13:48 - 1396/08/25
نسخه چاپی
تلاش های واشنگتن برای حمایت از داعش بازی عادلانه ای نیست
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش های واشنگتن برای حمایت از داعش بازی عادلانه ای نیست.

به گزارشامروله، به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا در خصوص حضور واشنگتن در سوریه واکنش نشان داد.

وی با بیان این مطلب افزود: تلاش های واشنگتن برای حمایت از داعش بازی عادلانه ای نیست و مسکو نسبت به تحرکات این کشور برای تقویت حضور خود در سوریه نگران است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اخیر گفته بود حضور آمریکا در سوریه با موافقت سازمان ملل صورت گرفته است.

زاخارووا درباره عدم مشروعیت حضور نظامی آمریکا در سوریه گفت: از اظهارات ۳ روز گذشته وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه نیروهای نظامی این کشور با اجازه سازمان ملل در سوریه حضور دارند، متعجب شدیم. تنها شورای امنیت است که می‎تواند درباره استفاده از نیروی نظامی تصمیم‎گیری کند حال‎آنکه شورای امنیت چنین تصمیمی را اتخاذ نکرده است و نیروهای آمریکایی علیرغم میل دولت مشروع دمشق و در واقع در قالب اشغالگر در سوریه حضور دارند.

زاخارووا ادامه داد: روسیه از بابت تلاش‌های آمریکا مبنی بر سکنی گزیدن در خانه شخصی دیگر آن هم بدون دستاوردی در زمینه صلح و آرامش بسیار نگران است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد روسیه انتظار دارد آمریکا به توافق به‎دست‎آمده میان رؤسای جمهوری ۲ کشور در حاشیه اجلاس «اَپک» مبنی بر مبارزه با تروریسم پایبند باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین از بابت اینکه سرویس‎های اطلاعاتی آمریکا اطلاعات مربوط به تراکنش‎های بانکی دفاتر دیپلماتیک روسیه در سراسر جهان را در اختیار رسانه‎ها قرار می‎دهند، ابراز نارضایتی کرد.