رئیس اداره هواشناسی روانسر:

سامانه ای سرد و ناپایدار از اواخر وقت فردا به جو شهرستان روانسر وارد می شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 302276|15:32 - 1396/09/14
نسخه چاپی
سامانه ای سرد و ناپایدار از اواخر وقت فردا به جو شهرستان روانسر وارد می شود
رئیس اداره هواشناسی روانسر اعلام کرد: سامانه ای سرد و ناپایدار از اواخر وقت فردا به جو شهرستان روانسر وارد خواهد شد

به گزارشامروله،  به نقل از سراب روانسر، صابر محمدی رئیس اداره هواشناسی روانسر اعلام کرد: سامانه ای ناپایدار و سرد از اواخر روز چهارشنبه تا بامداد جمعه، سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید در جو منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: جزییات عملکرد این سامانه در روز پنج شنبه و در  شمالغرب (اورامانات) و غرب استان  بیشتر خواهد بود.

وی افزود: تخمین بیشینه بارش باران : 20 تا 30  میلیمتر است که علاوه بر ارتفاعات و مناطق سردسیر، ممکن است در برخی نواحی معتدل نیز بتدریج به شکل برف  با تخمین بیشینه 25 – 15 سانتیمتر مشاهده گردد.

محمدی ادامه داد: وضعیت دمای هوا از روز پنج شنبه روندی رو به کاهش می یابد  کاهش دما از روز جمعه تا میانه ی هفته آینده محسوس بوده و سبب بروز یخبندان عمدتا در نواحی سردسیر خواهد شد و طی مدت یاد شده؛ دمای حداقل هوا در نواحی سردسیر 8 تا 12 درجه سانتیگراد زیر صفر پیش بینی می شود.

رئیس اداره هواشناسی روانسر همچنین افزود: دامنه بیشینه باد: در روز پنج شنبه و بیشتر در نواحی شرقی سرعت وزش باد 80- 60 کیلومتر بر ساعت است و وزش باد ممکن است سبب کولاک شدید و کندی تردد در گردنه های برفگیر شده و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هوای شهرستان را تاحدوی غبارآلود نماید پس از خروج و در نواحی سردسیر، سبب تشکیل مه خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد