جهان

شورای امنیت نشستی با موضوع «یمن» برگزار می‌کند

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 302281|15:43 - 1396/09/14
نسخه چاپی
شورای امنیت نشستی با موضوع «یمن» برگزار می‌کند
شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز سه شنبه به منظور بررسی تحولات یمن نشست علنی برگزار می کند.

به گزارشامروله، به نقل از آناتولی، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز سه شنبه به منظور بررسی تحولات یمن نشست علنی برگزار می کند.

در همین راستا، «استفان دوجاریک» سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تمام طرف های درگیر در یمن را به حفظ جان غیرنظامیان و اجازه برای ورود کمک های انسانی فراخواند.

وی همچنین نسبت به خطرات ادامه بسته بودن حریم هوایی صنعاء پایتخت یمن به روی کمک های انسانی سازمان ملل متحد هشدار داد.

دوجاریک ادامه داد: اوضاع انسانی و امنیتی یمن شاهد وخامت است و قرار است شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه جلسه علنی را برگزار کند که طی آن نمایندگان کشورهای عضو در جریان گزارش اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل پیرامون تحولات اخیر یمن قرار می گیرند.

وی در پاسخ به خبرنگاران پیرامون تحقیق سازمان ملل متحد درباره کشته شدن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن نیز گفت: ما در جریان خبر کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن و دیگر همراهانش قرار گرفتیم اما نمی توانیم این اخبار را تایید کنیم چرا که اطلاعات مورد وثوقی در خصوص کشته شدن وی نداریم. ما از طریق رسانه های مختلف در جریان کشته شدن وی قرار گرفتیم و در حال حاضر نمی توانیم این اطلاعات را تایید کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد