پس از تذکر استاندار کرمانشاه به کم‌کاری ها؛

خسارت بلاعوض به دامداران زلزله زده از شنبه پرداخت می‌شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 302291|17:04 - 1396/09/16
نسخه چاپی
خسارت بلاعوض به دامداران زلزله زده از شنبه پرداخت می‌شود
مرصادنیوز: پس از تذکر استاندار کرمانشاه به کم‌کاری جهاد کشاورزی برای پیگیری پرداخت خسارت دامداران زلزله زده، پرداخت این مبالغ بلا عوض از شنبه شروع خواهد شد.

به گزارشامروله، چندی پیش مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه ستاد بحران استان در سرپل ذهاب از عدم پرداخت خسارتهای بلاعوض به دامداران مناطق زلزله زده سخن گفت.

این سخنان در همان جلسه با واکنش تند استاندار کرمانشاه مواجه شد. بازوند گفت: من از صدور چک ۲۱ میلیاردی خسارت به دامداران خبر دارم اما این شما هستید که پیگیری نمی کنید.

پس از این ظهر امروز مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز پرداخت خسارتها از شنبه هفته آینده خبر داد.

خسرو شهبازی با بیان اینکه در اثر زلزله اخیر ۳۰ هزار رأس دام سبک و هزار رأس دام سنگین تلف شده است، اظهار داشت: از روز پس از زلزله و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ضمن دفن بهداشتی دام‌های تلف شده، پایش منطقه‌ای توسط اکیپ‌های متشکل از امور دام سازمان جهادکشاورزی، دامپزشکی، امور عشایر و... در قالب فرم‌های ۱۸ گانه انجام شده که پس از تایید توسط نمایندگان بخشداری و فرمانداری خسارت دام‌های تلف شده پرداخت می‌شود.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، ۲۱ میلیارد تومان خسارت درخواست گردید که خوشبختانه توسط هیئت دولت مصوب و در کمترین زمان ممکن به استان اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از روز شنبه هفته آینده پرداخت خسارت به ازای هر دام سبک ۶۰۰ هزار تومان و دام سنگین ۳ میلیون تومان آغاز میشود و مبالغ تعیین شده به حساب دامداران روستایی و عشایری واریز خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد