معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه :

عامل های بازدارنده برای جلوگیری از کشت برنج در شهرستان صحنه انجام می گیرد

سرویس: شهرستانکد خبر: 302799|13:19 - 1396/10/17
نسخه چاپی
عامل های بازدارنده برای جلوگیری از کشت برنج در شهرستان صحنه انجام می گیرد
پایگاه خبری امروله : معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : در دو شهرستان صحنه و هرسین برای حدود 790 هکتار برنج کاری تامین دلیل گرفتیم و در حال طی روند قانونی برای مطالبه جرائم هستیم تا عامل بازدارنده‌ای برای کشت محصولات پرمصرف باشد.

به گزارشامروله، محمودرضا شهلایی  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی دشت‌های استان کرمانشاه امسال حدود 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: از این میزان تاکنون حدود 10 درصد (یک میلیارد تومان) تخصیص پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: علی رغم عدم تخصیص اعتبار کافی، در 9 ماهه امسال اقدامات خوبی برای اجرای این طرح صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به انسداد 217 حلقه چاه غیرمجاز در استان اشاره کرد.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه میزان صرفه‌جویی که از محل انسداد این چاه‌ها صورت گرفته را حدود هفت میلیون مترمکعب اعلام کرد.

 

به گفته این مسئول، برای امسال پیش بینی شده بود حدود 500 چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شود، اما عدم تخصیص اعتبار کار را دشوار می‌کند.

 

شهلایی تعداد چاه‌های غیرمجاز فعال کرمانشاه را حدود پنج هزار حلقه برآورد کرد که تقریبا همه آنها در بخش کشاورزی هستند.

 

وی افزود: به علاوه از ابتدای امسال 35 دستگاه حفاری و موتور تلمبه غیرمجاز نیز در استان ضبط شده است.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره نصب کنتور هوشمند روی چاه‌ها نیز با بیان اینکه روند این کار تغییر کرده و نیازمند همکاری سایر بخش‌ها و البته تخصیص اعتبار است، خاطرنشان کرد: تعداد کنتورهای هوشمندی که از ابتدای طرح در استان نصب شده حدود 1300 مورد بوده و از ابتدای امسال نیز حدود 15 مورد نصب شده است.

 

 

شهلایی از برخورد جدی با کشت محصولات پرمصرف خصوصا برنج نیز به عنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد و گفت: در دو شهرستان صحنه و هرسین برای حدود 790 هکتار برنج کاری تامین دلیل گرفتیم و در حال طی روند قانونی برای مطالبه جرائم هستیم تا عامل بازدارنده‌ای برای کشت محصولات پرمصرف باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اطلاعیه‌ای در مورد ممنوعیت کشت محصولات پر مصرف با همکاری سایر دستگاه‌ها نیز صادر شده است.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انجام 158 مورد اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف آب در 9 ماهه امسال نیز یاد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد