مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه خبر داد:

برخورد با ۷۴۷ مسافربر شخصی در کرمانشاه/ وجود ۲۳۰۰ تاکسی فرسوده

سرویس: اخبار استانکد خبر: 302858|10:11 - 1396/10/21
نسخه چاپی
برخورد با ۷۴۷ مسافربر شخصی در کرمانشاه/ وجود ۲۳۰۰ تاکسی فرسوده
مرصادنیوز: مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه، از برخورد با ۷۴۷ خودروی مسافربر شخصی غیرمجاز که برای ناوگان تاکسیرانی در کرمانشاه ایجاد مزاحمت کرده بودند، خبر داد.

به گزارشامروله،  به نقل از روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه، سجاد سلیمانی  با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته ۷۴۷ خودروی مسافربر شخصی غیرمجاز که برای ناوگان تاکسیرانی مزاحمت ایجاد کرده بودند، توقیف و اعمال قانون شده‌اند، اظهار داشت: این اقدام با همکاری و هماهنگی مراجع قضائی و پلیس راهور صورت گرفته است.

افزایش کرایه تاکسی نداریم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر به‌هیچ عنوان افزایش کرایه تاکسی در کرمانشاه نداریم و درصورت افزایش هزینه بنزین تصمیم‌های لازم در آن زمان انجام خواهد شد، گفت: با این وجود افزایش نرخ کرایه ناوگان درون‌شهری از اختیارات شورای اسلامی است.

سلیمانی از انجام روزانه ۸۰۰ هزار نفر سفر به‌صورت میانگین با ناوگان تاکسیرانی در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی شامل گردشی، خطی و آژانس‌های تاکسی‌تلفنی تحت پوشش سازمان تاکسیرانی به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

وجود ۲۳۰۰ تاکسی فرسوده در کرمانشاه

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با عمر بیش از ۱۰ سال در کرمانشاه وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ دستگاه از این تعداد نوسازی و به مالکان آنها تحویل داده شده است و در تلاش هستیم که ۹۰۰ دستگاه باقیمانده نیز روند ثبت‌نام و نوسازی را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به مصوبه وزارت کشور و ستاد مدیریت سوخت تردد تاکسی های فرسوده، با عمر بیش از ۱۰ سال ممنوع بوده و سازمان‌های تاکسیرانی ملزم هستند که هیچگونه خدماتی به این دسته از دارندگان خودرو ارائه ندهند و برای نوسازی ناوگان فرسوده ۲۰ میلیون تومان وام با بهره ۱۶ درصد با باز پرداخت ۴ ساله ماهیانه حدود ۵۷۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سلیمانی از فعالیت حدود سه هزار و ۷۸۰ دستگاه انواع خودرو شامل تاکسی و خودرو شخصی در سرویس مدارس خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳۰ درصد آنها چند نوبته هستند و این طرح تا پایان سال تحصیلی ادامه