خطر شیرین‌کننده‌های مصنوعی (جایگزین‌های شکر) برای اهداف سلامتی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 302882|10:27 - 1396/10/23
نسخه چاپی
خطر شیرین‌کننده‌های مصنوعی (جایگزین‌های شکر) برای اهداف سلامتی

به گزارشامروله، شیرین‌کننده‌های مصنوعی به این معروف شده‌اند که کالری پایین‌تری نسبت به شکر دارند، و از این رو افرادی زیادی همراه با نوشیدنی‌های خود از آنها استفاده می‌کنند. شاید شما هم در بین آنها جا داشته باشید.

اما پژوهش‌هایی که در سال‌های اخیر بر روی این شیرین‌کننده‌ها انجام شده حکایت از این دارد که این جایگزین‌های شکر نقش مخدر اعصاب را ایفا می‌کنند و عوارض جانبی جبران‌ناپذیری از خود به جای می‌گذارند. این شیرین‌کننده‌ها نه تنها سالم نیستند بلکه از لحاظ رژیم غذایی هم باعث چاقی و اضافه وزن می‌شوند.

حتی اگر فرض کنیم کالری آنها صفر است، باید از خود بپرسیم که آسیب‌رسانی آنها در چه حدی است؟ محققان می‌گویند افرادی که در رژیم غذایی و همراه با نوشیدنی‌های خود از جایگزین‌های شکر استفاده می‌کنند، بدن خود را در معرض خطراتی حتی بیشتر قرار می‌دهند. از جمله این خطرات و بیماری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اضافه وزن

  • چاقی مفرط

  • دیابت

  • امراض قلبی

اگر اعتدال در مصرف شکر و شیرینی را رعایت کنید نیازی به ترس از خوردن شکر یا مجازات خود با خوردن قهوه سیاه تلخ بدون شکر ندارید. و حتی بعضاً پیشنهاد می‌شود در برنامهٔ روزانه خود شکر قهوه‌ای را جایگزین شکر معمولی کنید چون این نوع شکر سالم‌تر و مفیدتر است، حتی برای کسانی که در رژیم غذایی لاغری هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد