جشنواره استانی خوشنویسی "آیت الله نجومی" با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 302918|10:36 - 1396/10/25
نسخه چاپی
جشنواره استانی خوشنویسی "آیت الله نجومی" با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد
مرصادنیوز: جشنواره استانی خوشنویسی "آیت الله نجومی" سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در شهرستان سنقر برگزار و با تقدیر از برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارشامروله، به نقل از خبرنگارطاق نیوز، مراسم اختتامیه جشنواره استانی خوشنویسی "آیت الله نجومی" سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با حضور مسئول این سازمان، استاد عبدا... جواری ریئس انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه، جمعی از مسئولین، اصحاب فرهنگ و هنر و هنرمندان خوشنویس در محل کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرستان سنقر برگزار و با تقدیر از برترینها به کار خود پایان داد.

صلاح الدین قره تپه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم به خبرنگارطاق نیوزگفت: از تیر ماه امسال فراخوان این جشنواره در چهار رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ  منتشر و طی آن بیش از 60 اثر از 25 هنرمند خوشنویس در سراسر استان به دبیر خانه این سازمان ارسال شد که در نهایت پس از داوری های صورت گرفته  15 نفر از برترین ها به مرحله نهایی راه پیدا  کرده اند که در این مراسم از این هنرمندان با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

وی همچنین محورهای موضوعی این جشنواره را "بازخوانی ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی( ولایت و رهبری، عدالت و ظلم ستیزی، مبارزه با استکبار، ایثار و شهادت و...)"، "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در عرصه خوشنویسی"، "پرداختن به شهدای مدافع حرم، شهدای هسته ای و شهدای ترور در انقلاب اسلامی"، "مقابله با جنگ نرم و شبکه های ماهواره ای و رسانه ای استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران"، "جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سالم سازی جامعه"، "وحدت اسلامی و مقابله با اندیشه های تکفیری"، "سبک زندگی ایرانی-اسلامی"، "مضامین آیینی و اجتماعی در آیات و روایات و احادیث (مبتنی بر سه اصل اخلاق، هدایت و حجاب اسلامی)"، "نقش بسیج در حفظ و توسعه علمی، فرهنگی و سازندگی کشور"، "نقش همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت و بیداری اسلامی" و شخصیت آیت ا... نجومی معرفی کرد.

بر این اساس طی این اختتامیه در رشته نستعلیق نفرات اول تا سوم به ترتیب سعید رضایی(کرمانشاه)، صمد کرمی(کرمانشاه) و فرهاد غلامی(کرمانشاه) شناخته شدند و بهمن رشیدی(کرمانشاه) و کیومرث بهرامی(اسلام آباد غرب) نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

در رشته شکسته نستعلیق بابک برزه ای(کرمانشاه)، مهدی مهرزاد(سنقر و کلیایی) و شیردل کریمی(اسلام آباد) به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند و زکریا میرزائئ تبار نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین عباس الفتی(هرسین) در رشته خط ثلث به عنوان نفر اول معرفی و صالح قاضی و علی صدرزاده(سنقر) نفرات شایسته تقدیر این رشته شدند.

در خط نسخ نیز مرتضی بنی عامریان(سنقر) به عنوان نفر اول شناخته شد و گودرز شجاعی(هرسین) به عنوان شایسته تقدیر دست یافت، در ادامه فائزه غلامی در رشته نقاشی خط و کوثر اختیاری نوجوان شرکت کننده در این جشنواره عناوین شایسته تقدیر را از آن خود کردند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در ادامه از برگزاری نمایشگاهی از آثار ارسال شده به این جشنواره خبر داد و گفت: این نمایشگاه هم اکنون در محل امام زاده احمد(ع) شهرستان سنقر برپا شده و تا اول بهمن ماه امسال آماده بازدید علاقمندان می باشد.

همچنین در این جشنواره عبدا... جواری, جواد ایزدی و سعیدرضا زمزیاء از اساتید برجسته خوشنویسی استان به عنوان داور مسئولیت داوری آثار هنرمندان را برعهده داشتند.

لازم یه ذکر است این مراسم به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و با همکاری کانون بسیج هنرمندان شهرستان سنقر و نیز انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه و شهرستان سنقر برگزار شد.