بازداشت ۹۳۰ نفر در تونس در پی نا آرامی های اخیر

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 302938|10:06 - 1396/10/26
نسخه چاپی
بازداشت ۹۳۰ نفر در تونس در پی نا آرامی های اخیر
وزارت کشور تونس اعلام کرد که در پی نا آرامی های اخیر در این کشور دست کم ۹۳۰ نفر به دلیل اینکه احتمالا در اغتشاشات دست داشته اند، بازداشت شده اند.

به گزارشامروله، به نقل از «النشره»، وزارت کشور تونس اعلام کرد که در پی نا آرامی های اخیر در این کشور دست کم ۹۳۰ نفر به وسیله نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

بر اساس این خبر وزارت کشور تونس اعلام کرده است بازداشت این افراد به دلیل احتمال دست داشتن آنها در تخریب اموال عمومی یا دارایی های شخصی شهروندان در جریان اعتراضات خیابانی صورت گرفته است.

«خلیفه الشیبانی» سخنگوی وزارت کشور تونس گفت که در طول اعتراضات در یک هفته گذشته دست کم ۱۰۶ نفر از نیروهای امنیتی تونسی در درگیری با معترضان که اکثر آنها زیر ۱۸ سال  بوده اند زخمی شده اند.

به گفته او ابتدا معترضان با استفاده از سنگ و کوکتل مولوتوف به سوی نیروهای امنیتی حمله ور شده اند و در پاسخ به آن نیز نیروهای امنیتی تونسی از گاز اشک آور برای پراکنده کردن معترضان استفاده کرده است.

از اوایل ماه ژانویه کمپینی در تونس ایجاد شد تحت عنوان «فاش نستناو» (منتظر چه هستید؟)، این کمپین با هدف اعتراض به بالا رفتن قیمت ها در تونس و افزایش نرخ بیکاری در این کشور شکل گرفته بود که در چند شهر تونس اعتراضات به اغتشاشات خیابانی تبدیل شد و منجر به کشته شدن یک شهروند تونسی شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد