یک روانشناس:

کودکانه بازی کنید عاقلانه دعوا کنید

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 302949|09:22 - 1396/10/26
نسخه چاپی
کودکانه بازی کنید عاقلانه دعوا کنید
پایگاه خبری امروله : یک روانشناس گفت : هنگام تجربه تعارض و بروز مشاجرات بین شما و همسرتان، بهترین وضعیتی که می توانید اتخاذ کنید فعال کردن لایه عاقل و بالغ وجودتان است.

دکتر کریم افشار نیا در گفتگو باامروله، عنوان کرد : هنگام تجربه تعارض و بروز مشاجرات بین شما و همسرتان، بهترین وضعیتی که می توانید اتخاذ کنید فعال کردن لایه عاقل و بالغ وجودتان است.

 

وی ادامه داد :تعارض و اختلاف نظر بخش طبیعی و اجتناب ناپذیر روابط صمیمیانه بوده و مشاجرات و درگیری های مخرب ، زمانی پدید می آید که شما یا همسرتان مثل پدر یا مادری عیب جو و سرزنشگر و  یا بچه ای نق نقو، نافرمان و زورگو رفتار کنید.


دکتر افشار نیا خاطر نشان کرد : رفتار بچگانه زمانی مناسب است که می خواهید شیطنتی کنید و برای سرگرمی و بازی با همسرتان خلاقیتی به خرج دهید، اما اگر فضای ارتباطی شما ملتهب و پرتنش باشد، بچه بازی در آوردن اوضاع را بسیار بدتر می کند.

 

وی یادآور شد : از طرف دیگر اگر در زمره کسانی هستید که هنگام بحث و دعوا از موضع قدرت برخورد کرده و با حق به جانب دانستن خود تلاش می کنند که همسرشان را محکوم کرده و او را مقصر جلوه دهید، وارد لایه والد گری شده و با تکیه بر صندلی پدر یا مادر به عیب جویی و تنبیه و مواخذه همسرتان می پردازید.

 


این استاد دانشگاه و روانشناس گفت : وقتی احساس می کنید رابطه متشنج شده و دعوایی در راه است، لایه بالغ شخصیت خود را فعال کرده و با حفظ آرامش و اجتناب از درگیری ، با گوش دادن به دیدگاههای یکدیگر به بررسی راه حل های مطلوب برای برون رفت از وضعیت موجود بپردازید

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد