گفتگو ویژه

تولید 8 هزار لارو زالو بهداشتی در یک ساعت توسط جوان صحنه ای

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 303393|09:54 - 1396/11/25
نسخه چاپی
تولید 8 هزار لارو زالو بهداشتی در یک ساعت توسط جوان صحنه ای
پایگاه خبری امروله : اگر به دنبال یک کار تولیدی سالم هستید و به اندازه کافی هم صبور هستید، از شغل پرورش زالو غافل نشوید.

به گزارشامروله، اگر به دنبال یک کار تولیدی سالم هستید و به اندازه کافی هم صبور هستید، از شغل پرورش زالو غافل نشوید.

 

 «پرورش زالو» حرفه‌ای است که چند وقتی است در ایران سروصدا کرده است؛ اگر چه عمر آن به سالها پیش برمی‌گردد.

 

 جالب است بدانید که ایران هم یکی از کشورهای مستعد پرورش این کرم طبی است.

 

آقای ولیعی جوانی است که وارد این کار شده و به طور حرفه‌ای آن را دنبال می‌کند و به تازگی هم به صادرات این محصول فکر می‌کند. از او درباره تجربیات این مدت می‌پرسیم تا او از نقطه صفر ماجرا تا الان بگوید:

 

 

لطفا خودتان را برای خوانندگان سایت معرفی کنید :

 

مصطفی ولیئی  22 ساله دانشجوی ارشد رشته  مدیریت   و سابقه کارآفرینی در تولید و پرورش پرندگان زینتی و کار  در تولید و پرورش گیاهان دارویی می باشم که در پایگاه نخبگان بسیجی سپاه شهرستان صحنه فعالیت دارم.

 

 

در مورد اختراعی که داشته اید برایمان توضیح دهید

 

این اختراع به صورت کاربردی مخصوص پرورشدهندگان زالوی طبی با ظرفیت 100 هزار زالوی طبی در سال می باشد که برای اولین بار در کشور ساخته و رو نمایی شده است .

 

این اختراع از چند جهت حائز اهمیت است اول اینکه از لحاظ بهداشتی سطح کار رو بالا میبرد و باعث صرفه جوی آب و برق و همچنین خطاهای کارگری رو از بین میبرد و هزینه های کارگری رو تا حد قابل قبولی پایین می آورد.

 

توانای این دستگاه به حدی است که میتواند در طی 1 ساعت 8هزار لارو زالو و یا 2 هزار زالوی مولد رو به راحتی و با سطح بالای بهداشتی تغذیه کرد

 

 

 

این ایده چگونه به ذهن شما رسید و چه برنامه ای برای ادامه آن دارید؟

 

شغل پرورش زالو کمتر از 5 ساله که وارد ایران شده و جز مشاغل نوپا به حساب می آید و از لحاظ های هنوز به  صورت سنتی این کار انجام میشود و زالو هم به صورت کاملا سنتی و غیر اصولی تغذیه میشوند و سبب مشکلات زیادی  همچون هدر رفت آب زیاد و غیره... میشود و این عوامل باعث شد که به دنبال راه حلی برای این مشکلات باشم و پس از 3 ماه تلاش به کمک مهندس حسن عسکری و مهندس علی کرمی توانستیم دستگاهی را با عنوان دستگاه اتومات تغذیه و پرورش زالوی طبی را بسازیم و طراحی کنیم.

 

 

چه آزمایشاتی بر روی طرح شما انجام گرفته و چه تاییده هایی گرفته است؟

 

آزمایشات جهاد دانشگاهی کرمانشاه و دارای تاییده ی مرکز رشد امامت سپاه نبی اکرم (ص) انجام گرفته است

 

 

برای اشاعه آن به چه حمایت نیازهایی دارید و کمک هایی به شما شده است؟

 

برای اشاعه آن قرار است در ماه آینده این محصول در نمایشگاه بین المللی تهران مورد بازدید اسپانسر ها قرار بگیرد  و کمک های  زیادی توسط سپاه صحنه و مرکز رشد امامت و پارک علم فناوری  شهرستان صحنه  چه از لحاظ مادی و معنوی به ما شده است.

 

 

 

موانع کار یک مخترع چه می باشد و باید برای رفع آنان چکار کرد؟

 

بیشترین موانعی که برای یک مخترع پیش می آید نداشتن سرمایه لازم جهت راه اندازی کار خود می باشد که این مشکلات را می توان از طریق اسپانسرها و همچنین وام های کم بهره که توسط دولت داده میشود بر طرف کرد

 

 

بازار فروش طرح شما چگونه است ؟

 

بازار فروش طرح ما فعلا کشوری  است ولی امید است که در سال های آینده بتوانیم آن را به کشور های همچون روسیه و تایلند که در آمد زیادی از زالو کسب می کنند صادر کنیم

 

سخن پایانی :

 

در آخر تشکر میکنم از تمامی دوستانی که بنده رو در این راه همراهی کردند و تشکر ویژه میکنم از سرکار خانم دکتر اکرادی مسئول کانون شکوفایی و خلاقیت شهرستان صحنه که بدون هیچ چشمداشتی از تمامی مخترعان و مبتکران  شهرستان صحنه حمایت می کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد