سوءاستفاده از تلگرام برای سرقت ارزهای دیجیتال

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 303396|10:05 - 1396/11/25
نسخه چاپی
سوءاستفاده از تلگرام برای سرقت ارزهای دیجیتال
شرکت امنیتی کاسپراسکای از سوءاستفاده از نسخه رومیزی برنامه گپ تلگرام برای نصب بدافزار و سرقت ارزهای دیجیتال کاربران خبر داده است.

به گزارشامروله،  به نقل از پی سی مگ، این سوءاستفاده از تلگرام توسط هکرهای روس انجام شده و آنها در سال ۲۰۱۷ از این شیوه برای کسب درآمد استفاده کرده اند.

هکرها به مدت شش ماه از یک آسیب پذیری در تلگرام بهره گرفته و بدافزاری را بر روی رایانه های کاربران نصب کرده و آنها را به قربانیان خود مبدل کرده اند. آنها فایل های آلوده خود را در قالب یک ابزار مفید یونیکود برای کاربران ارسال می کردند.

این ابزار به افراد امکان می داد تا ترتیب کاراکترهای به کار رفته در نام یک فایل را به سرعت برعکس کنند. به عنوان مثال با استفاده از نرم افزار یادشده می توان به سرعت نام فایلی کهdoc.exeنام دارد را بهexe.docتغییر داد.

بدافزار مذکور بعد از نصب برای سرقت و جمع آوری ارزهای دیجیتالی مانند مونرو، زدکش و فانتوم کوین به کار گرفته شده است. کاسپراسکای در ماه اکتبر گذشته از این موضوع مطلع شد و مدیران تلگرام را از آن مطلع کرد. تلگرام نیز بعد از یک ماه حفره امنیتی برنامه خود که موجب وقوع این مشکل شده بود را برطرف کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد