طرز تهیه تارت ریکوتا

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 303475|11:37 - 1396/11/30
نسخه چاپی
طرز تهیه تارت ریکوتا

به گزارشامروله، پنیر ریکوتا نوعی پنیر ایتالیایی است که به وسیله باقی مانده آب پنیر پس از تولید، تهیه می‌شود. این پنیر غالبا از شیر گاو تولید می شود، اما می‌توان در تهیه آن از شیر گوسفند و بز نیز استفاده کرد. ریکوتا به صورت تازه و رسیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریکوتای تازه به دلیل داشتن رطوبت بالا، نرم و خامه‌ای با بافت لطیف، رایحه مطبوع و طعم نسبتا شیرین است. به همین دلیل برای تهیه انواع دسر نظیر تارت ریکوتا و پن کیک یا چیزکیک مناسب است. بافت این پنیر پس از رسیدن سخت‌تر شده و برای پودر کردن بسیار مناسب است هم چنین این پنیر منبع غنی از کلسیم است. از پودر پنیر ریکوتا در تهیه لازانیا، پیتزا و به عنوان طعم دهنده در انواع سالاد و پاستا استفاده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه تارت ریکوتا

خمیر تارت مطابق دستور داده شده
خامه 50 گرم
شکر 90 گرم
پنیر خامه‌ای یا لبنه 250 گرم
تخم مرغ 1 عدد
نشاسته ذرت 1 قاشق سوپ‌خوری
وانیل شکری یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
پودر پنیر ریکوتای کاله75 گرم
میوه‌های تازه یا کمپوت شده مقداری برای تزیین

طرز تهیه تارت ریکوتا

تارت ریکوتا

یک راهنمایی مفید برای مصرف پنیرهای مناسب، سالم و دلچسبپنیر منبع غنی پروتئین، ویتامین A و B12، ریبوفلاوین و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و زینک است و البته در آن مقادیر زیادی نمک و چربی هم یافت می شود. گاهی از پنیر به بدی یاد می شود...
ادامه مطلب

ابتدا خمیر تارت را آماده کنید.

روش تهیه خمیر تارت

200 گرم آرد نول (الک شده)،100 گرم کره سرد (مکعبی خرد شده)، 25 گرم پودر قند و یک‌هشتم قاشق چای‌خوری وانیل شکری در غذاساز بریزید و مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. سپس 3 تا 4 قاشق سوپ‌خوری آب سرد به آن اضافه کنید تا خمیر جمع شود. خمیر را به مدت 2 ساعت در کیسه نایلونی استراحت دهید سپس داخل قالب‌های چرب شده را با خمیر بپوشانید و کف خمیر را با چنگال سوراخ کنید تا هنگام پخت تغییر شکل ندهند.

در ادامه پودر پنیر ریکوتای کاله را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مواد یک‌دست شوند. داخل تارت‌ها را با مخلوط ریکوتا پر کنید سپس تارت‌ها را در سینی فر بچینید.
سینی را به مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فری که از 15 دقیقه قبل، روی حرارت 175 درجه سانتی‌گراد گرم کرده اید، قرار دهید تا تارت‌ها بپزند.
پس از این مدت، تارت‌ها را از فر خارج کنید تا خنک شوند سپس به آرامی از قالب خارج کنید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. از یخچال خارج کنید و با میوه تزیین و سرو کنید.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد