نکاتی درمورد غذا خوردن در سفر

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 303831|10:12 - 1396/12/23
نسخه چاپی
نکاتی درمورد غذا خوردن در سفر

به گزارشامروله، شاید اولین گزینه‌ای که درمورد غذا خوردن هنگام سفر به ویژه در سفرهای جاده‌ای به فکرتان برسد فست‌فود باشد اما در سفر بودن به این معنی نیست که مجبور هستید فست‌فود و غذای حاضری بخورید. غذاهایی که جز نفخ و احساس سنگینی و خستگی چیز دیگری برایتان ندارند.
انتخاب هوشمندانه‌تر و بهترِ غذا تاثیر مثبتی روی زمان استراحت و فراغت شما در سفر می‌گذارد. ورزشکاران حرفه‌ای عقیده دارند غذای سالم و آب کافی سطح انرژی شما را بالا نگه می‌دارد، سوخت ماهیچه‌هایتان را تامین و کمک به بهبود سریع حال شما می‌کند. آنچه شما در سفر می‌خورید مثل جعبه افزار عمل می‌کند. 

در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را درمورد خوردن غذا به شیوه سالم و درست در سفر با شما در میان بگذاریم.

چگونه در سفر تغذیه سالم داشته باشیم؟

1.    آنجا که توقف می‌کنید باید همان جایی باشد که غذای سالم را انتخاب می‌کنید

 اگر در جاده با رسیدن به اولین فست‌فود توقف ‌کنید به احتمال بسیار زیاد گزینه‌های شما برای انتخاب غذا محدود خواهند بود. اما اگر روبروی یک میوه فروشی یا سوپرمارکت توقف کنید مواد غذایی سالم بسیاری از جمله انواع میوه، صیفی، دانه‌های خوراکی و حتی سالادهای آماده وجود خواهند داشت که انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کنند و وسوسه خوردن غذاهای ناسالم و آماده را از سرتان می‌اندازند. اگر قصد دارید وزن کم کنید حتما سالاد را انتخاب کنید.

2.    وعده‌های کوچک‌تر در دفعات بیشتر

خوردن وعده‌های کوچک و کم حجم در طول روز به مغز شما پیام می‌دهد که غذای کافی دریافت کرده‌اید بنابراین سوزاندن کالری‌ بلامانع است. چنانچه دریافت کالری به یک وعده محدود شود انرژی بیشتری دریافت می‌کنید اما مصرف کالری بیش از اندازه در یک وعده، حتی اگر کالری سالم هم باشد به مغز شما این پیام را می‌دهد که به زودی گرسنه خواهید شد بنابراین آن کالری‌ها را به عنوان چربی ذخیره می‌کند. جذب کالری زیاد در یک وعده شما را خواب‌آلوده و تنبل می‌کند.

چطور بدون گرسنگی کشیدن رژیم لاغری بگیریم؟چرا در زمانی که قصد کاهش وزن داریم بیشتر غذا میخوریم نه کمتر؟ شاید شما هم عاشق غذا باشید و از احساس گرسنگی متنفر. و شاید تصور کنید این عوامل باعث شکست تان در کاهش وزن می شوند. ولی...
ادامه مطلب

نکاتی درمورد غذا خوردن در سفر

3.    پروتئین کافی بخورید

پروتئین کامل و به میزان کافی، یعنی پروتئینی که حاوی تمام آمینواسیدهای مورد نیاز بدن برای حفظ وزن و سطح فعالیت باشد قند خون را ثابت نگه می‌دارد (از بی‌حالی و خستگی ناشی از افتادن سطح انرژی می‌کاهد)، تمرکز را افزایش می‌دهد و در طول زمان شما را قوی و خوش‌اندام نگه می‌دارد. شما برای یک رانندگی یا پیاده‌روی طولانی یا گذراندن یک روز کنار ساحل نیاز به انرژی دارید بنابراین بهتر است ذخیره پروتئین بدون چربی و با کیفیت داشته باشید.

+ با 15 غذای سرشار از پروتئین آشنا شوید!

4.    همراه خود خوراکی داشته باشید تا وعده‌های غذایی را از دست ندهید

هنگام سفر، خوردن به موقع وعده‌های غذایی کار دشواری است. از این بدتر زمانی است که به جای وعده غذایی که از دست داده‌اید یک تکه بزرگ کیک شکلاتی بخورید. مشکل اینجاست که در چنین موقعیتی واکنش بدن شما به گونه ای است  که انگار با کمبود غذا مواجه شده است و سرعت متابولیسم بدن برای جلوگیری از احساس گرسنگی کاهش پیدا می‌کند. برای این که ذهن و جسم‌تان تحت کنترل شما باشد، مقداری میان وعده در کوله‌پشتی و ماشین خود داشته باشید. مثلا بادام، سبزیجات خام، ماست، میوه‌ تازه یا خشک و تخم‌مرغ سفت شده.

5.    از غذاهایی که احساس بد ایجاد می‌کنند پرهیز کنید

حتما می‌دانید منظورمان چه جور غذاهایی است. همان غذاهایی که همیشه برای خوردنشان اشتیاق دارید اما بعد از خوردن آن‌ها تنها حس ناراحتی و سنگینی برایتان به جا می‌گذارند. اجتناب کردن از خوردن غذاهایی که انرژی شما را می‌گیرند و خلق‌وخوی‌ شما را به هم می‌زنند در سفر ضروری است. برخی از این غذاها آب میوه، سودا، شیرینی‌جات، سرخ‌کردنی‌ها، مواد غذایی حاوی نگهدارنده، غذاهای نیمه آماده و نوشیدنی‌های غیر مجاز.

6.    تا می‌توانید آب بنوشید

بله آب هم غذا است. بدن ما تقریبا برای انجام تمام فعالیت‌هایش نیاز به آب دارد. نوشیدن آب کافی سموم را از بدن شما دفع می‌کند، پوستتان را تازه نگه می‌دارد و کمک می‌کند کم‌تر بخورید. همچنین از کوفتگی و خستگی سفر، گرما‌زدگی و میل به تنقلات ناسالم کم می‌کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد