گزارش خبری

مدیران برتر فرهنگی شهرستان صحنه تجلیل شدند

سرویس: شهرستانکد خبر: 303898|16:36 - 1397/01/02
نسخه چاپی
مدیران برتر فرهنگی شهرستان صحنه تجلیل شدند
پایگاه خبری امروله : مدیران فرهنگی سال 96 شهرستان صحنه با حضور امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارشامروله،  مدیران فرهنگی سال 96 شهرستان صحنه با حضور امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان تجلیل شدند.

 

در این مراسم امام جمعه شهرستان صحنه  با بیان اینکه ریشه بسیاری از عقب افتادگی های هر جامعه ای ریشه در توسعه نیافتگی فرهنگی دارد، گفت: در طول تاریخ جوامع پیشرفته و توسعه یافته ثابت شده رشد و توسعه فرهنگ و هنر آنها زمینه تحول و توسعه همه جانبه را فراهم کرده است.

 

وی ادامه داد : هنر به عنوان غذای روح و اوج تعالی و تکامل انسان در کنار نیازهای زیستی مثل آب و غذا و مسکن از ضروریات زندگی است و انسان ها ذاتا هنر را دوست دارند.

 

حجت الاسلام الیاسی خاطر نشان کرد : بسیاری از صاحبان نظران توسعه، توسعه فرهنگی را مقدمه رشد و توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می دانند.

 

وی در پایان گفت : حوزه هنر و فرهنگ حساس است و بر جامعه و کشور تاثیرگذاری بسیاری دارد بنابراین باید به طور ویژه و تخصصی به امور آن پرداخته شود.

 

 

در ادامه حجت الاسلام سیف اله سبزی تشریح کرد : حیات و زندگی انسانی بنا به تغییرات محیطی و پیرامونی و شکل پذیری های مختلف و گوناگون از نظراندیشه اجتماعی، همیشه در حال حرکت و تغییر بوده است. هر زمان و هر فصلی از حیات بشر بنا به خواستگاه، فرهنگ و تمدن زمینه ای آن، نوع خاصی از نگرش به زندگی و جریان آن را خواستار است.

 

وی یادآور شد : از نظر مؤلفه های گوناگون و مؤثر بر کالبد و محتوای زندگی انسان، اعم از دین و مذهب فلسفه، جامعه شناسی و علوم اجتماعی و…. نیز این تغییرات محسوس بوده و کنه این تغییرات نیز با این مؤلفه ها مرتبط است. برای مثال در دین مبین اسلام زندگی زمان مند و تفکر زمان مند به انحاء مختلف مورد تأکید است.

 

حجت الاسلام سبزی خاطر نشان کرد : خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: 'خداوند هیچ قومی یا نفسی و یا کسی را تغییر نمی دهد، مگر آنکه خود این قوم و یا نفوس و یا کسان خود را تغییر دهند' ( آیه 11- سوره رعد) این آیه از نظر کلی اشاره به تغییرات و مشکلات زندگی این جهانی انسان دارد که میدان دار اصلی آن خود انسان است. خود او موکل تغییرات مربوط به خود و پیرامون خود است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه گفت : سبک زندگی به عنوان الگویی از کنش اجتماعی که تمیز دهنده افراد و گروه های اجتماعی از یکدیگر است. در این تعریف تأکید بر الگوی کنش اجتماعی وجه تمایز دهنده این مفهوم با دیگر مفاهیم چون طبقه اجتماعی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد