مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه:

کشت برنج در صحنه ممنوع شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 304021|08:52 - 1397/01/16
نسخه چاپی
کشت برنج در صحنه ممنوع شد
پایگاه خبری امروله : مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه از ممنوعیت کشت برنج در اراضی استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارشامروله، امیریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در جمع خبرنگارانکشت برنج  در سطح استان کرمانشاه خلاف الگوی  ارائه شده است و کشاورزان حق کشت  این محصول  که نیازمند  حجم بالای آب  است را ندارند.

 

وی  افزود: کاهش چشمگیر بارش در سطح کشور وهمچنین ابلاغ اطلاعیه های مکرر کشت برنج در شهرستان صحنه و هرسین ممنوع است  و درصورت مشاهده این نوع کشت با حکم مراجع قضایی معدوم و مسئولیت عواقب آن به عهده کشاورزان متخلف است.

 

 امیریان ادامه داد: کشت برنج فقط در استان های شمالی کشور مجاز است و در استان کرمانشاه  با توجه به کاهش بارش باران نیاز به صرفه جویی در زمینه کشاورزی بیشتر احساس می شود و باید به طور جدی صرفه جویی در مصرف آب را پیگیری کنیم.

 

وی گفت:کشت برنج معمولاً در مناطقی با بارش بیش از  800 میلیمتر صورت می گیرد و استان کرمانشاه هم اکنون با بارش 311 میلی متر محل مناسبی جهت کشت های با نیاز آبی بالا نمی باشد واقدام به این نوع کشت تبعات جبران ناپذیری برای منابع آب بدنبال خواهد داشت، و موجب تضییع حق افراد دارای حقابه در پایین دست  است.

 

امیریان هم چنین به پلمپ چاه های غیر مجاز برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب اشاره کرد و گفت:از سال 1386 تا سال 1396 تعداد 3934 حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده استبا انسداد این تعداد چاه مقدار 96 میلیون متر مکعب آب درسال صرفه جویی شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد