گفتگو ؛

هنوز مصوبه بیمه هنرمندان صنایع دستی اجرایی نشده است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304086|10:38 - 1397/01/21
نسخه چاپی
هنوز مصوبه بیمه هنرمندان صنایع دستی اجرایی نشده است
مرصادنیوز:معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هنوز مصوبه مجلس در خصوص برقراری بیمه هنرمندان صنایع دستی از سوی دولت اجرایی نشده است.

به گزارشامروله، پروانه حیدری در خصوص برقراری مجدد بیمه هنرمندان صنایع دستی که چندی پیش از سوی مجلس مطرح شده و از سال گذشته تاکنون در انتظار اجرایی شدن از سوی دولت است، گفت: هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

وی افزود: این مصوبه از سوی مجس مصوب شد و در انتظار دولت برای اجرایی شده است و به دلیل اینکه اجرای این طرح بار مالی دارد، دولت آن را هنوز اجرایی نکرده است.

معاون صنایع دستی معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به موارد فوق، هنرمندان صنایع دستی هم اکنون نه می توانند برای گرفتن بیمه تامین اجتماعی و نه برقراری مجدد بیمه(برای کسانی که بیمه آنها حذف شد) اقدام کنند.

حیدری گفت: تا این لحظه هیچ نتیجه ای در این مورد گرفته نشده و ما در انتظار تصمیات لازم در این مورد طی سال ۹۷ هستیم.

وی در خصوص برخی از هنرمندان که هم اکنون به مراکز فنی و حرفه ای برای آزمون گرفتن مدرک مراجعه می کنند، نیز گفت: هم اکنون هیچ وعده ای مبنی بر بیمه به آنها داده نشده است، بلکه ما فقط برای تسریع در امور و اینکه اگر زمانی بیمه برقرار شد، اینها سریع اقدام کنند به آنها گفتیم که آزمون داده و مدارک فنی و حرفه ای خود را بگیرند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد