یادداشت/

جامعه و شهر خوب را مردم ِ خوب و مطالبه گر می‌سازند

سرویس: شهرستانکد خبر: 304107|17:15 - 1397/01/22
نسخه چاپی
جامعه و شهر خوب را مردم ِ خوب و مطالبه گر می‌سازند
پایگاه خبری امروله : جامعه و شهر خوب را مردم ِ خوب و مطالبه گر می‌سازند.این جمله در نگاه اول شاید تکراری و شعارگونه باشد اما گاهی که به اطراف نگاهی می‌کنیم می‌فهمیم که ما مردم هستیم که جامعه ی خود را می‌سازیم.

به گزارشامروله، یادداشت / رسول عظیمی : جامعه و شهر خوب را مردم ِ خوب و مطالبه گر می‌سازند.


این جمله در نگاه اول شاید تکراری و شعارگونه باشد اما گاهی که به اطراف نگاهی می‌کنیم می‌فهمیم که ما مردم هستیم که جامعه ی خود را می‌سازیم. ولی در جامعه و شهرهای نسبتا کوچک مردم مطالبه گر نیستند و حتی از حقوقِ ساده شهروندی خود دفاع نمی کنند اما پای اعتراض و صحبت های چند نفره و بحث‌های تکراری در تاکسی‌ها و صف نانوایی‌ها که می‌شود همه‌ چیز را به هم و البته به ناتوانی مسئولین ربط می‌دهند.

 


و گاهی چقدر برای حل مشکلات ساده منتظر دولت و ادارات مربوطه می‌ایستیم که مثلا بیایند و فلان کار انجام دهند و زبان مطالبه گری گاهی به زبان اعتراض تبدیل خواهد شد و حتی کوچکترین مشکلاتی که به محله مربوط می‌شود را به شهر و کشور ربط می دهیم. از چاله ی کوچکی  که شاید اگر شهروندی وظیفه شناس باشیم با کمی خاک پر شود تا...


و چقدر می‌توانیم محله ی خود را با کمک و هم فکری و حتی بدون کمک دیگر عوامل‌ زیبا کنیم.

 


عکسی که زیر نوشته هست مرا مجبور به نوشتن این مطلب کرد. عکسی که در نگاه اول بسیار ساده و شاید از دیدگاه بعضی ها تصویری انیمیشنی باشد اما نه، ما هم می‌توانیم محله، کوچه، خانه و باغچه های خود را با وسایلی که دور ریختنی هستند و کمی خلاقیت زیبا و آراسته کنیم و آرامش را به محله و خانه ی خود بیاوریم.


یادمان باشد که جامعه ی خوب را به غیر از مسئولین و مردم ، شهروندانی خلاق و با فرهنگ می سازند.


به امید روزی که #باغ_شهرمان_صحنه زیباتر از قبل باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد