معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه مطرح کرد:

جزئیات برگزاری مراسم سالروزعملیات بازی دراز/افتتاح راهیان نورکشور

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304115|12:27 - 1397/01/23
نسخه چاپی
جزئیات برگزاری مراسم سالروزعملیات بازی دراز/افتتاح راهیان نورکشور
مرصادنیوز: معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه به تشریح جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی دراز پرداخت و از افتتاح راهیان نور کشور همزمان با این مراسم خبر داد.

به گزارشامروله، سرهنگ مجتبی بیاتی امروز پنج شنبه در جلسه هماهنگی سالروز عملیات بازی دراز که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: بازی دراز تتها یک عملیات ساده نبود بلکه عملیاتی بود که بعد از یک رکود در جبهه ها حاکم شد به همین لحاظ از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، افزود: سالروز این عملیات به عنوان افتتاح راهیان نور کشور رقم خورد و هر سال همزمان با سالگرد عملیات بازی دراز راهیان نور کشور آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال با توجه به وقوع حادثه زلزله وضعیت متفاوت است لذا باید ملاحظات امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و ... به طور خاص دیده شود و در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهیم شد.

سرهنگ بیاتی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۹۷ را برای سالروز این عملیات مشخص کرد و گفت: برنامه طی این دو روز اجرا می شود.

وی اظهار داشت: برای این روز ۳ برنامه را پیش بینی کردیم که برنامه اول بعدازظهر روز ۶ اردیبهشت توسط ارتش در یادمان شهید شیرودی برگزار می شود.

این مسئول تصریح کرد: چون حرم احمدبن اسحاق در حادثه زلزله تخریب شده است، طی یک برنامه ریزی یادواره شهدا در شهر سرپلذهاب و در خیابان روبروی حرم اجرا خواهد شد.

وی مراسم اصلی را صعود به یادمان بازی دراز اعلام کرد و افزود: در روز ۷ اردیبهشت حدود ۳۰ هزار نفر به طرف این یادمان صعود خواهند کرد که حدود ۵ کیلومتر پیاده به طرف یادمان می روند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بیان داشت: از روایت گران طراز اول کشوری در این برنامه حضور خواهند داشت.

بیاتی ادامه داد: همچنین آهنگران و سلحشور در صورت قطعی شدن به عنوان مداح در این روز حضور خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تا کنون ۱۲ هزار نفر از کاروانهای خارج از استان اعلام کردند که در سالروز عملیات حضور خواهند داشت و ۱۸ هزار نفر هم پیش بینی شده که از استان کرمانشاه در این روز حضور داشته باشند.

بیاتی اذعان داشت: از این ۳۰ هزار نفر که در سالروز عملیات حضور خواهند داشت حدود ۲۰ هزار نفر نیاز به اسکان دارند.

وی گفت: امسال به دلیل اینکه زیرساختها در شهر سرپلذهاب مانند سنوات قبل نیست، ظرفیت اسکان به سمت شهرستانهای اطراف از جمله دالاهو، قصرشیرین و اسلام آبادغرب سوق داده می شود.

این مسئول در ادامه به بیان اقدامات ضروری توسط هر ارگان پرداخت و گفت: اورژانس فوریتهای پزشکی، هلال احمر، بالگردهای ارتش جهت گلباران یادمان ها، پلیس راهور، صدا و سیما جهت راه اندازی رادیو بازی دراز و ... در این روز آمادگی های لازم را انجام دهند.

وی در بحث فضا سازی گفت: سعی شود در مسیرهای مواصلاتی کرمانشاه تا بازی دراز در نقاط مختلف از تصاویر شهدای بازی دراز جهت فضا سازی استفاده شود.

به گفته این معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، در طول مسیر صعود به بازی دراز ایستگاههای صلواتی و غرفه های فرهنگی متعددی پیش بینی شده است.

بیاتی به مشکل پارکینگ در محل برگزاری مراسم اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه پارکینگی که سال قبل به این کار اختصاص داده شد به محل استقرار کانکس های زلزله زدگان تبدیل شده است باید به فکر یک پارکینگ دیگر باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد