پمپئو: اصلاح توافق هسته‎ای ایران برایم اولویت دارد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 304123|12:35 - 1397/01/23
نسخه چاپی
پمپئو: اصلاح توافق هسته‎ای ایران برایم اولویت دارد
نامزد پست وزارت خارجه آمریکا می‎گوید اگر جایگاهش در این مقام تثبیت شود، اصلاح برجام و پایان نرمش با روسیه را از اولویت‎های خود قرار خواهد داد.

به گزارشامروله،  آسوشیتدپرس در آستانه برگزاری جلسه پرسش‌وپاسخ سنا از «مایک پمپئو» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، از دستیابی به بخش‌هایی از متن سخنرانی وی که در آنها به مسائلی چون توافق هسته‌ای ایران و نحوه برخورد با روسیه می‌پردازد، خبر داد.

گفتنی است پمپئو که خود را آماده جانشینی رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق آمریکا می‌کند، در اظهارات خود مدعی شده که دوره اتخاذ سیاست نرم در برابر روسیه به پایان رسیده است و دولت واشنگتن از این‌پس به روسیه به چشم یک خطر ملی نگاه می‌کند.   

بااین‌حال، وی تاکید می‌کند که اگرچه تلاش‌های دیپلماتیک در راه تعامل با مسکو چالش‌برانگیز است، همچنان باید ادامه داشته باشد.

وی همچنین در بخشی از اظهارات خود مدعی می‌شود که به محض تکیه دادن بر مسند وزارت خارجه آمریکا، در راستای مذاکره برای رفع آنچه که به‌زعم وی نواقص توافق هسته‌ای ایران نامیده می‌شود؛ اقدام خواهد کرد.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر مدعی شده بود که اگر طرفین اروپایی برجام تا ۱۲ ماه میلادی می (۲۲ اردیبهشت) در راستای تغییر توافق هسته‌ای طبق شروط دلخواه وی عمل نکنند؛ از این توافق خارج خواهد شد.

از جمله شروط نامعقول ترامپ می‌توان به تمدید بازه زمانی محدودیتهای هستهای ایران، بازرسی‌های بی‌قید وشرط از تاسیسات هسته‌ای و گره زدن برنامه موشکی ایران به برجام نام برد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد