رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان صحنه:

طرح ملی خادم در شهرستان صحنه در حال انجام است + عکس

سرویس: شهرستانکد خبر: 304129|09:20 - 1397/01/25
نسخه چاپی
طرح ملی خادم در شهرستان صحنه در حال انجام است + عکس
پایگاه خبری امروله :رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان صحنه گفت : طرح ملی خادم در راستای آشنایی خانواده ها در مواجهه با حوادث غیر مترقبه اجرا می شود.

اکبر عیوضی در گفتگو باامروله، عنوان کرد :  با اجرای مرحله ششم طرح خادم داوطلبان آموزش دیده با مراجعه حضوری به درب منازل خانوارهای صحنه ای ، موضوع " ارزیابی خطر سازه‌ای و غیرسازه‌ای" را به سرپرست خانواده‌ها آموزش دادند .

 

وی ادامه داد : طرح ملی جنبش خادم از بهمن‌ سال ١٣٩٥ به صورت پایلوت در تمامی استان‌های کشور در حال اجراست و برای هر استانی در نخستین ‌سال سهمیه‌ای براساس آمار در نظر گرفته شده که تا یک‌سال همان تعداد خانوار می‌بایست تحت آموزش قرار گیرند و ماهی یک‌بار داوطلبان طرح خادم "خانواده آماده در برابر مخاطرات" با مراجعه به درِمنازل مشخص‌ شده حضور یافته و ترجیحا به سرپرست خانوار، آموزش‌های لازم را ارایه می‌کنند .

 

عیوضی اضافه کرد:این طرح فرصتی است تا با ایجاد حساسیت در بین خانوارها و میل به فراگیری آموزش‌های امدادی و تغییر الگوی رفتاری درخانوارها و نسل آینده، فرزندان ما طوری تربیت شوند تا خود را در هنگام ساخت سرپناه، حفظ محیط‌زیست و شناخت مخاطرات محلی و جغرافیایی حساس کرده و درجهت رفع مشکلات برآیند .

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان صحنه گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته ضریب آمادگی مردم در مخاطرات و حوادث 9 درصد است که جمعیت هلال احمر با برنامه ریزی و اجرای طرح خادم و آموزش خانوارها  تلاش می کند تا در 5 سال آینده این میزان را به 30 درصد افزایش دهد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد