رئیس انجمن انبوه سازان مسکن:

رونق مسکن به دلیل طرح های دولتی متوقف شد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 304139|10:48 - 1397/01/26
نسخه چاپی
رونق مسکن به دلیل طرح های دولتی متوقف شد
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: رونق مسکن که در اواخر سال گذشته افزایش یافته بود، به دلیل طرح اوراق مشارکت و سود ۲۰ درصدی به سپرده گذاری ها، بار دیگر متوقف شد.

به گزارشامروله، 

احمد تولا در گفت و گو باخبرنگار مهراظهار داشت: با افزایش دلار احتمال دارد که بخشی از پول‌ها به سمت بازار مسکن سوق پیدا کند.

وی بیان داشت: در ماه های پایانی سال گذشته مسکن رونق نسبی پیدا کرد اما به محض اعلام تخصیص سود ۲۰ درصدی به سپرده‌گذاری‌ها، رونق مسکن متوقف شد.

سرمایه های مردم به سوی بازار مسکن نمی آید

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن اعلام کرد: در صورتی که دلار با همین قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان هم به فروش برسد و یا اینکه شاهد افزایش قیمت دوباره آن باشیم قیمت مسکن تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: حرکات اشتباهی که از سوی دولت با هر سیاستی انجام می گیرد و این تورمی که در بازار ارز و طلا شاهدیم سبب می شود مردم در بخش های تولیدی از جمله مسکن نتوانند سرمایه گذاری کنند و پول‌ها سرگردان باشد.   

یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی در کشور داریم

تولا گفت: در بهمن ماه سال پیش نزدیک به ۱۵ واحد مسکن را فروختیم که به دلیل اعلام سود ۲۰ درصد به سپرده گذاری‌ها، تمام افراد پول خود را پس گرفتند.

وی با اظهار اینکه سال ۹۷ اوضاع نامشخصی در بخش مسکن دارد، ادامه داد: در صورتی که قیمت دلار هم افزایش نیابد با افزایش هزینه دستمزد،‌ قیمت تمام شده مسکن بالا می رود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: در حال حاضر خانه خالی در اصفهان بسیار کم شده است و بر اساس آمار کشوری که نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ خانه خالی وجود دارد و اخیرا اعلام شده نصف آن پر شده است که با این احتساب یک میلیون و ۳۰۰ خانه خالی در سطح کشور داریم که این میزان برای حفظ تعادل بازار نیاز است.

وی گفت: در حال حاضر نیاز به ساخت و ساز مسکن داریم.

تولا گفت: در پایان سال ۹۷ یا نیمه دوم احتمال افزایش به دلیل مسائل سیاسی و رخدادهای خارجی، وجود دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد