مدیر کل ثبت احوال کرمانشاه:

۱۰هزار کرمانشاهی القاب پیامبر(ص) را برگزیدند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304143|10:52 - 1397/01/26
نسخه چاپی
۱۰هزار کرمانشاهی القاب پیامبر(ص) را برگزیدند
مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: از فروردین ماه ۹۱ تا پایان سال قبل، ۱۰ هزار و ۲۱۰ پسر کرمانشاهی با القاب پیامبر(ص) نامگذاری شدند.

به گزارشامروله، علیرضا قبادی  اظهار داشت: از مجموع ۱۰۰ نام با فراوانی بیشتر ۱۲ نام شامل محمد طاها، محمد، امیر محمد، محمد مهدی، محمد حسین، محمد رضا، محمد پارسا، محمد یاسین، محمد امین، محمد جواد، محمد حسام و محمد صدرا بیشتر مورد استقبال کرمانشاهی ها قرار گرفته است.

وی افزود: در این میان نام محمد طه با ۴ هزار و ۶۸، محمد با ۳ هزار و ۳۵۶ و امیر محمد با ۲ هزار و ۱۳۶ مورد بیشترین میزان فراوانی اسامی منتسب به حضرت رسول(ص) را به خود اختصاص دادند.

قبادی با اشاره به اینکه در بین ده نام نخست کرمانشاهی ها نیز نام های محمد طاها، محمد و امیر محمد نیز وجود دارد گفت: امیرعلی، محمدطاها، باران، محمد ، فاطمه، امیرحسین، امیرعباس، حسین، امیررضا  و امیرمحمد نیز در زمره ده نام نخست فرزندان تازه متولد شده طی پنج سال اخیر بوده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت از مجموع ۱۰۰ اسامی نخست تنها۳۴ مورد به نام ائمه نامگذاری شده است افزود: البته از مجموع ۱۰ نام نخست میان کودکان پسر در استان ۹ نام به اسم ائمه است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: از فروردین ماه ۹۱ تا پایان سال قبل، ۱۰ هزار و ۲۱۰ پسر کرمانشاهی  با القاب پیامبر(ص) نامگذاری شدند.