با هدف صیانت از حقوق مصرف کننده صورت می گیرد؛

نظارت برعملکرد نازل های سوخت بنزین و گازوئیل استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304148|10:34 - 1397/01/27
نسخه چاپی
نظارت برعملکرد نازل های سوخت بنزین و گازوئیل استان کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت و بازرسی مستمر بر عملکرد نازل های سوخت بنزین و گازوئیل استان خبر داد.

به گزارشامروله،  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه، محمود رضا نیازی از نظارت و بازرسی مستمر بر عملکرد نازل های سوخت بنزین و گازوئیل استان کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، کلیه وسایل توزین و سنجش مشمول مقررات استاندارد اجباری در سراسر کشور، باید به صورت دوره ای مورد آزمون قرار گرفته تا از هر گونه تخلف و ضرر و زیان از نظر کمی (یا کم فروشی)   برای مصرف کننده و توزیع کننده جلوگیری شود.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه صحت عملکرد نازل‌های سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) یکی از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد است، گفت: به‌منظور حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و کنترل کمی این نازل ها طی سال ۹۶ تعداد ۲۲۰۵ مورد آزمون قرار گرفته است.

نیازی ادامه داد: طی بازرسی ها انجام گرفته در سال گذشته، تنها صحت عملکرد ۲ تلمبه موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع (بنزین و گازوئیل)   با استاندارد ملی مربوطه مغایرت داشت، که این نازل ها توسط بازرسان جهت رفع نقص پلمپ شد و صاحبان این جایگاه ها باید با همکاری بازرسان شرکت ملی پخش نسبت به رفع نقص تلمبه‌ها اقدام کنند.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به تشدید این نظارت ها در تعطیلات نورزی گفت: با فرا رسیدن تعطیلات آغاز سال ۱۳۹۷ و افزایش مسافرت های نوروزی از ابتدای سال جاری تعداد ۱۲۰ نازل بنزین، ۴۹ نازل گازوئیل و ۴۴ نازل نفت گاز با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه مورد بازرسی قرار گرفت که خوشبختانه صحت عملکرد تمامی نازل های ارزیابی شده مورد تایید قرار گرفت.  

وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد کرمانشاه تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت استاندارد کالا و خدمات مشمول مقررات استاندارد در استان به کار می گیرد تا رضایت مردم جلب شود، اظهار داشت: اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به دور از تشویش حق مسلم جامعه و مردم می باشد و امیدواریم با همکاری اصحاب رسانه و جراید استان با معرفی فعالیت ها و اقدامات این سازمان حاکمیتی نظارتی در کنار اعتماد سازی، نقش موثری را ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه داشته باشیم چرا که استاندارد سلامت و ایمنی جامعه را به دنبال دارد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت نارضایتی از عملکرد نازل های های جایگاه های عرضه سوخت مایع و احتمال نقص و کم‌فروشی از شیوه عرضه سوخت در هر یک از جایگاه‌های استان می‌توانند با سامانه ۲۴ ساعته گویای ۱۵۱۷ با اداره کل استاندارد استان کرمانشاه تماس حاصل کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد