رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد:

بارش‌های اخیر کشاورزی استان کرمانشاه را از بحران نجات داد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304149|10:35 - 1397/01/27
نسخه چاپی
بارش‌های اخیر کشاورزی استان کرمانشاه را از بحران نجات داد
مرصادنیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه بارندگی های اخیر را برای استان بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: این بارش ها کشاورزی استان را از بحران نجات داد.

به گزارشامروله، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، خسرو شهبازی با مناسب دانستن زمان بارش های جوی اخیر استان گفت: این بارش ها حال اراضی زراعی استان را خوب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: از ابتدای مهر ماه شاهد وقوع بارندگی های خوبی در استان نبودیم، به نحوی که این موضوع کشاورزی استان را در وضعیت بحرانی قرار داده بود.

شهبازی با یادآوری اینکه اگر این بارش های اخیر رخ نمی داد، قطعا میزان تولیدات زراعی استان افت شدیدی می کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: در ادامه سال زراعی جاری شاهد وقوع ریزش های جوی خوبی در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس  با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۳.۱ درصد از اراضی دیم کشور را در اختیار دارد، گفت: این موضوع اهمیت وقوع ریزش های جوی بر بخش کشاورزی این استان را نشان می دهد.

وی در ادامه اشاره ای هم به خسارات ناشی از بارش تگرگ به بخش کشاورزی استان داشت و افزود: بجز بخش هایی از شهرستان گیلانغرب که در حال برآورد خسارت آن هستیم، کشاورزی سایر شهرستانهای استان آسیب زیادی از این تگرگ‌ها ندید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه سالانه حدود ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر کشت می‌رود، گفت: سالانه بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی در استان تولید می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد