به دستور پادشاه اردن ؛

اردن یک مسئول سابق وزارت دفاع عراق را به بغداد تحویل داد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 304153|10:42 - 1397/01/27
نسخه چاپی
اردن یک مسئول سابق وزارت دفاع عراق را به بغداد تحویل داد
در جدیدترین همکاری امنیتی میان اردن و عراق، امان یک مسئول سابق عراقی را که در یک پرونده اختلاس در وزارت دفاع این کشور دست داشته را به دستور پادشاه اردن به مسئولان عراقی تحویل داده است.

به گزارشامروله، به نقل از ایلاف، اردن «زیاد القطان» دبیرکل سابق وزارت دفاع عراق را که به اتهام فساد به ۷ سال زندان محکوم شده است را به بغداد تحویل داده است. این مسئول سابق عراقی در پرونده اختلاس در یک قرارداد ۸۲۳ میلیون دلاری که مربوط به خرید سلاح بوده محکوم شده و در اردن اقامت داشته است.

دفتر رسانه ای «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق گزارش داد که روند مبارزه با مفسدان ادامه خواهد داشت و این اولین بار نیست که یک مسئول ارشد سابق عراقی در خارج از این کشور بازداشت می شود و تأکید کرده است که مفسدان اقتصادی و اداری در عراق از مجازات در امان نخواهند بود.

پیشتر عراق اعلام کرده بود که پادشاه اردن با صدور فرمانی پادشاهی در تحویل داده این مسئول سابق عراقی به نهادهای قضائی عراق نقش داشته است و در ژانویه گذشته پادشاه اردن دستور تحویل دادن این فرد به مسئولان عراقی را داده بود.

القطان که در سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ در دوران ریاست جمهوری موقت ایاد علاوی در بخش های مختلف وزارت دفاع عراق فعالیت کرده بود در یک پرونده فساد مالی در قراردادهای خرید سلاح متهم شناخته شده بود و به صورت غیابی به ۷ سال زندان محکوم شده بود.

در فوریه سال ۲۰۱۷ اردن بنا بر درخواست پلیس اینترپل این محکوم عراقی را که از کشورش فرار کرده بود بازداشت کرده بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد