روغن ماهی تاثیری بر درمان خشکی چشم ندارد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 304158|10:49 - 1397/01/27
نسخه چاپی
 روغن ماهی تاثیری بر درمان خشکی چشم ندارد

به گزارشامروله، یش از این متخصصان سلامت امیدوار بودند که بتوانند با کمک اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در مکمل‌های روغن ماهی مشکلات ناشی از خشکی چشم مزمن را برطرف کنند اما بررسی‌های جدید حاکی از بی‌تاثیر بودن این مکمل‌ها در درمان این مشکل است.

یکی از متخصصان ارشد این مطالعه از دانشگاه پنسیلوانیا گفت: برخلاف باوری که از سال‌ها قبل وجود داشته مکمل‌های امگا ۳ نسبت به شبه‌داروها در کاهش علائم خشکی چشم تاثیر بهتری ندارند.

متخصصان اظهار داشتند: در بسیاری از بیماران دریافت مکمل‌های امگا ۳ موجب بهبود چشمگیر در علائم بیماری‌شان شد اما در بسیاری دیگر از بیماران نیز که از شبه داروها مصرف کرده بودند این بهبود مشاهده شد.

خشکی چشم مشکل شایعی است که تقریبا همه افراد در طول زندگی‌شان آن را تجربه می‌کنند. در بسیاری از افراد این مشکل به خودی خود یا با استفاده از اشک‌های مصنوعی قابل درمان است. هرچند در بسیاری از افراد دوره درمان ساده نیست و زندگی‌شان شدیدا تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، بسیاری از مبتلایان به عارضه خشکی چشم با وجود نبود تحقیقات کافی در مورد تاثیرگذاری مکمل روغن ماهی در درمان این مشکل به مصرف آن اقدام می‌کنند. هرچند، محققان در بررسی‌های بیشتر دریافتند قرص‌های روغن ماهی نسبت به شبه‌داروی حاوی روغن زیتون در کاهش علائم بیماری خشکی چشم برتری ندارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد