گزارش خبری

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان صحنه برگزار شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 304161|16:57 - 1397/01/28
نسخه چاپی
جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان صحنه برگزار شد
پایگاه خبری امروله : جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان صحنه در استان سمنان با حضور جمعی از مسئولین ادارات در محل فرمانداری این شهر برگزار گردید.

به گزارشامروله، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان صحنه با حضور فرماندار،دادستان و دیگر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

 

فرماندار صحنه در این جلسه با اشاره به وضعیت منابع آبی و لزوم صیانت همگانی از سفره های آب زیرزمینی اظهار داشت: اولویت اصلی و نخست نشست های شورای حفاظت بایستی تعیین و تکلیف چاه های غیر مجاز حفر شده در محدوده شهرستان و همچنین اضافه برداشت از چاه های دارای پروانه بهره برداری جهت مدیریت و استفاده صحیح از منابع ارزشمند آبی باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیریت و ترویج فرهنگ استفاده مطلوب و صحیح از این عطیه الهی مختص یک دستگاه نیست افزود: در شرایطی که تقریباً در همه جای کشور با بحران کم آبی مواجه هستیم همه دستگاههای اداری و اجرایی شهرستان جهت حفاظت از منابع حیاتی باید بسیج شوند.

 

نورالدین فرزادی پور از آب به عنوان یکی از شاخص های مهم و زیرساخت در امر توسعه اقتصادی و کشاورزی نام برد.

 

مدیر امور منابع آب شهرستان صحنه نیز در این نشست ضمن تشریح وضعیت منابع آبی شهرستان بر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی به منظور صرفه جویی بیشتر کشاورزان عزیز در استفاده از این منابع ارزشمند در بخش کشاورزی که بیشترین سهم را در مصرف منابع آب های زیرزمینی دارد تاکید نمود.