طرح آمریکایی برای خلع سلاح حزب الله در حمایت از اسرائیل

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 304211|10:52 - 1397/02/02
نسخه چاپی
طرح آمریکایی برای خلع سلاح حزب الله در حمایت از اسرائیل
روزنامه الاخبار لبنان گزارش داده که دو سناتور آمریکایی طرح قانونی را به کنگره ارائه داده اند تا طی آن و در راستای حمایت واشنگتن از تل آویو، حزب الله لبنان خلع سلاح شود.

به گزارشامروله، به نقل از روزنامه الاخبار، دو سناتور آمریکایی طرحی برای قانون ۵ بندی را به کنگره ارائه داده اند که هدف از آن خلع سلاح حزب الله است.

الاخبار نوشته این اقدام که از سوی دو سناتور یکی جمهوری خواه و دیگری دموکرات مطرح شده است فصل جدیدی از ترسی است که کنگره آمریکا از حزب الله لبنان دارد و تنها هدف از این اقدام حمایت از اسرائیل در برابر مقاومت لبنان است.

این روزنامه لبنانی تأکید کرده است که اسرائیل همپیمان راهبردی ایالات متحده به شمار می رود و همواره در ترس از حزب الله  بسر می برد به همین دلیل از سناتورهای آمریکایی خواسته تا قدرت های حزب الله و انبار نظامی اش را تخمین بزند.

در بخشی از این طرح ۵ بندی به این نکته اشاره شده که وزارت خارجه آمریکا در سال ۱۹۹۷ حزب الله را گروهی تروریستی توصیف کره و مدعی شده بود که این گروه برای ایالات متحده، منافع و شرکایش خطرساز است. به همین دلیل تأکید شده که باید سیاست های ایالات متحده در خصوص حزب الله با این هدف انجام شود که حضور نیروهای یونیفل در جنوب لبنان افزایش پیدا کند تا سلاح و قدرت موشکی حزب الله محدود شود.