استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی برای مدیریت بهترآب/پلمب ۵۰۰ حلقه چاه طی امسال

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304224|10:34 - 1397/02/03
نسخه چاپی
ضرورت برنامه‌ریزی برای مدیریت بهترآب/پلمب ۵۰۰ حلقه چاه طی امسال
مرصادنیوز: استاندار کرمانشاه با اشاره به کمبود منابع آبی در اثر تغییرات اقلیمی بر ضرورت برنامه ریزی برای مدیریت بهتر آب در این شرایط تاکید کرد.

به گزارشامروله، هوشنگ بازوند امروز دوشنبه در اولین جلسه کارگروه سازگاری باکم آبی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح سامانه سردسیری در استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح سردسیری و انتقال آب رودخانه سیروان به دشت های روانسر، سنجابی، کوزران، ماهیدشت و کرمانشاه می تواند در توسعه استان بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: مدیریت ارشد استان با جدیت تمام در راستای اجرایی شدن طرح سردسیری تلاش می کند و تاکنون پیگیری های مداوم و منظمی را در این زمینه انجام داده است. این موضوع در سفر آخر هفته وزیر نیرو به استان نیز پیگیری خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تغییرات اقلیمی موجب کاهش بارندگی ها شده است، گفت: در این شرایط ضرورت برنامه ریزی برای افزایش بهره وری و مدیریت بهتر آب کاملا احساس می شود.

وی تاکید کرد: مدیران حوزه آب و فاضلاب روستایی و شهری و آب منطقه ای باید برنامه های مدون خود را پیرامون مدیریت کم آبی و سازگاری با این شرایط در استان ارائه دهند.

بازوند ادامه داد: تا ساعت ۸ صبح روز گذشته ۴۰۰ میلیمتر بارندگی در سال بارشی جاری در استان داشته ایم که این میزان ۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته و میانگین بلندمدت را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون حدود  ۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه پلمب شده است. پلمب ۵۰۰ چاه دیگر نیز در سال ۹۷ در دستور کار قرار دارد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اصلاح الگوی کشت در کاهش مصرف آب بسیار اثرگذار است و نوع کشت پیشنهادی باید برای کشاورز از صرفه اقتصادی برخوردار باشد تا از آن استقبال شود.

وی در پایان تاکید و خاطرنشان کرد: سازگاری با کم آبی نیازمند فرهنگ سازی است  و در این زمینه باید از تمامی ظرفیت ها بهره گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد