معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه:

رونق بخشیدن به مرزهای کرمانشاه در دستور کار قرار دارد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304226|10:38 - 1397/02/03
نسخه چاپی
رونق بخشیدن به مرزهای کرمانشاه در دستور کار قرار دارد
مرصادنیوز: معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امروز مردم مناطق زلزله زده نیازمند نشاط و امید هستند، گفت: به دنبال رونق بخشیدن به مرزهای استان هستیم.

به گزارشامروله، محمد ابراهیم الهی تبار در همایش فرهنگی و هنری دانش آموزان مناطق زلزله زده غرب استان که در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، روز معلم را به همه کسانی که خالصانه باری اعتلای فرهنگ  و اندیشه میهن عزیزمان گام برمی دارند تبریک  گفت.

وی در جمع دانش آموزان شهرستانهای زلزله زده و جمعی از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش با اشاره به زلزله غرب استان، گفت:زلزله ای که اتفاق افتاد یکی از بزرگترین زلزله هایی بود که وقوع چنین زلزله ای در کشور کمتر سابقه داشته است به طوریکه ۹ شهرستان را در برگرفت و به نزدیک به ۱۹۰۰روستا خسارت وارد شده است.

 وی افزود:هموطنان عزیزمان در همان روزهای اول  برای کمک در کنار  مردم آسیب دیده حضور یافتند  و در کمک رسانی به مناطق زلزله زده ،مسئولین را به بهترین نحو ممکن کمک کردند.

 الهی تبار گفت: فرمان و پیام مقام معظم رهبری سبب شد یک رکورد تاریخی در بحث امداد و نجات  اتفاق بیفتد به طوریکه تا ساعت ۱۱ صبح روز بعد از زلزله  هیچ کس زیر آورا نماند و نزدیک به هفت هزار نفر  مصدوم از طریق هوایی و زمینی به بیمارستانهای مرکز استان و تهران منتقل شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اظهار داشت :در بحث بازسازی مناطق زلزله زده  انصافا استاندار و مسئولین تلاش های زیادی می کنند و علی رغم همه مشکلات  امروز شاهد هستیم کار بازسازی به خوبی انجام می شود  و حتی برخی واحد ها تحویل داده شده است.

وی در ادامه گفت:دولت قول داده است که همه واحد های روستایی تا پایان شهریور ماه به مالکین آنها تحویل داده شود.

وی تاکید داشت:آنچه امروز مردم مناطق زلزله زده به آن نیازمند هستند نشاط و امید است  و همه باید تلاش کنیم تا نشاط و امید را در جامعه نهادینه کنیم چرا که بحران ها درسایه نشاط و امید پشت سرگذاشته می شوند.

الهی تبار افزود: همانطور که جنگ را با امید مدیریت کردیم  و خرابه ها را دوباره ساختیم ،طرح های بزرگ گرمسیری و سردسیری را نیز اجرا خواهیم کرد و مرز ها را رونق خواهیم داد.