مدیر شبکه بهداشت ودرمان صحنه:

برنامه ایمن سازی کشور از تجربیات موفق ملی و بین المللی در زمینه بهداشت عمومی است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 304260|16:20 - 1397/02/05
نسخه چاپی
برنامه ایمن سازی کشور از تجربیات موفق ملی و بین المللی در زمینه بهداشت عمومی است
پایگاه خبری امروله : مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان صحنه : برنامه ایمن سازی کشور از تجربیات موفق ملی و بین المللی در زمینه بهداشت عمومی است.

احسان مهری در گفتگو باامروله، عنوان کرد : هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با چهارم تا دهم اردیبهشت با هدف ترویج استفاده از واکسن برای محافظت مردم در  برابر بیماری برای تمام سنین برگزار می‌شود.

 

دکتر مهری با اشاره به اینکه واکسیناسیون به طور گسترده به عنوان یکی از موفق‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مداخلات بهداشت به رسمیت شناخته شده است گفت : در ۳۰ سال گذشته پس از آغاز برنامه توسعه ایمن سازی، دستاوردهای مهمی در پیشگیری و کنترل بیماریهای قابل پیشگیری با  واکسن و ارتقائ سلامت کودکان کشورمان حاصل شده است .

 


دکتر مهری افزود: بدنبال اقدامات خوب صورت گرفته (ایمن سازی روتین و واکسیناسیون تکمیلی سالیانه فلج اطفال) مدت ۱۷ سال است که کشور جمهوری اسلامی ایران  عاری از بیماری فلج اطفال است این در حالی است که در دنیا هنوز سالیانه ۱۹/۵میلیون کودک  وجود دارد که موفق به دریافت واکسن های  روتین مورد نیاز خود نمی شوند .

 


 مدیر شبکه بهداشت و درمان صحنه  گفت : در حال حاضرکلیه کودکان کشور برعلیه10 بیماری شامل  سل، هپاتیت ب، فلج اطفال،دیفتری،سیاه سرفه،کزاز، هموفیلوس آنفلوانزای تیپ ب،سرخک،سرخجه و اوریون واکسینه می شوند. که باید واکسیناسیون مننژیت قبل از اعزام به سربازی و افراد ی که دچار حیوان گزیدگی می شوند را به موارد فوق افزود.

 


مهری با اشاره به اینکه با انجام واکسیناسیون، از کودکان در برابر بیماریهای واگیر محافظت می شود عنوان کرد : کودکان در سن بدو تولد، ۲ ماهگی، ۴ ماهگی، ۶ ماهگی، ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی باید واکسن دریافت کنند . همچنین در سن ۶  سالگی نیز نیاز به واکسن دارند و بعد از آن هر ده سال یکبار باید واکسن دیفتری و کزاز بزنند.

 


وی گفت : با توجه به اهمییت سلامت واکسن در نظام واکسناسیون کشور اقدامات موثری در شهرستان صحنه ازجمله احداث سردخانه مرکزی واکسن ، هوشمند سازی سردخانه ، خرید بیش از 25 دستگاه یخچال و سایر ملزومات زنجیره سرما که اعتباری بالغ بر 500میلیون ریال در رابطه صرف شده است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد