مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:

مصلحت امروز اقتصاد کشور حمایت از کالای ایرانی است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304269|11:36 - 1397/02/08
نسخه چاپی
مصلحت امروز اقتصاد کشور حمایت از کالای ایرانی است
مرصادنیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: مصلحت امروز کشور و اقتصاد، حمایت از کالای ایرانی است و حمایت از کالای ایرانی کمک به معیشت کارگران است.

به گزارشامروله،  به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، داود یاوری ضمن تبریک هفته کار و کارگر و تقارن این هفته با اعیاد مبارک ماه شعبان گفت: جانفشانی های کارگران و صنعتگران عزیز که با غیرت و همت والا، خط تولید را همیشه و در هر حالی، در تهدیدها و بحران ها به فرصت تبدیل کرده اند و از آن برای ایران عزیز، عزت و سرافرازی خلق کرده اند همیشه ستودنی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: جامعه کارگری و کافرمایی و تشکیلات آن، جامعه ای پر قدرت و پر از عزت و منزلت است و در سایه حمایت های این جامعه است که چرخ های اقتصادی برای احیا و ارتقاء تولید داخلی می چرخد.

وی ادامه داد: محور استقامت، استقلال، خود کفایی و رسیدن به مدیریت  دانش و تحول، همه و همه به کارگران و کارفرمایان شریف ختم می گردد و زمانی محوریت کارگر و کارفرما در استقلال اقتصادی بیشتر نمایان می شود که مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی را بعنوان آزمون بزرگ مردم و مسئولین در سال ۱۳۹۷ را خاطر نشان می فرمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه شعار به نفع کارگر و معیشت کارگر به او کمکی نمی کند، گفت: مصلحت امروز کشور و اقتصاد، حمایت از کالای ایرانی است و حمایت از کالای ایرانی کمک به معیشت کارگران ایرانی است.

یاوری در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع نماز گزاران کرمانشاه ادامه داد: مسئله اصلی در حال حاضر اقتصاد و معیشت مردم است و اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مرتفع شود، بسیاری از مشکلات اشتغال و سرمایه گذاری و حتی آسیب های اجتماعی مرتفع خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه گفت: نگاه دولت دوازدهم به کار و اشتغال و سرمایه و تولید نگاه ویژه ای است که با ابلاغ برنامه ها و اهداف آن کاملاً مشهود است.

یاوری در ادامه عنوان کرد: از جمله طرح های در دست اقدام دولت تدبیر و امید که در راستای بهبود وضعیت اشتغال کشور می باشد طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری است که هدف این طرح ایجاد ۹۷۰ هزار فرصت شغلی جدید و کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری بوده و برای تحقق این هدف ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده که سهم استان کرمانشاه از منابع تخصیص داده شده صندوق توسعه ملی، ۱۹.۴ درصد یعنی  ۳۵۲ میلیارد تومان با نرخ سود تسهیلات ۴ تا ۹ درصد است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه  گفت:  با تلاش همکاران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های عضو کارگروه اشتغال استان، در کشور رتبه اول را در بحث جذب منابع به مبلغ ۵۰  میلیارد تومان کسب کرده ایم.

 این مسئول ادامه داد: در بحث اشتغال فراگیر به میزان ۸۴۷ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده شده که این تسهیلات از ۲ تا ۸  درصد یارانه دار بوده و مبلغ ۳۶۶ میلیارد تومان آن به بانک های عامل استان ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است، ۵ تا ۱۱ اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به عنوان بزرگداشت هفته کار و کارگر  نامگذاری شده و به همین مناسبت مراسمات مختلفی در شان و منزلت کارگران در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد