رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

کارگران امنیت شغلی ندارند/لزوم ساماندهی قراردادها

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304283|12:44 - 1397/02/09
نسخه چاپی
کارگران امنیت شغلی ندارند/لزوم ساماندهی قراردادها
مرصادنیوز:رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه کارگران امنیت شغلی ندارند، گفت: اکثر کارکنان با قراردادهای موقت فعالیت می کنند و ساماندهی قراردادها از مطالبات اصلی آنهاست.

به گزارشامروله، اولیا علی بیگی امروز یکشنبه در بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای برتر استان که در مجتمع فرهنگی انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هفته کار و کارگر فرصت خوبی برای انتقال مطالبات این قشر به مسئولان تصمیم گیر است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه، افزود: یکی از دغدغه های این جامعه زحمت کش، نداشتن امنیت شغلی است.

علی بیگی اذعان داشت: در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق کارکنان مشمول قانون کار با قراردادهای موقت مشغول فعالیت هستند، لذا ساماندهی قرار دادها یکی از مطالباتی است که این قشر دارند.

وی افزود: بدون شک تامین امنیت شغلی سبب ارتقای بهره وری خواهد شد چرا که کارگران با آسودگی خاطر در محیط کار مشغول خواهند شد.

علی بیگی، ایجاد امنیت شغلی را وظیفه دولت و کارفرمایان دانست و تصریح کرد: متاسفانه هزینه کمی که کارگران دریافت می کنند، جوابگوی معیشت آنها نیست که باید در این زمینه اقدامات شایسته ای صورت بگیرد تا این شکاف از بین برود.

وی از نمایندگان خواست تا مطالبات قشر کارگر را بشنوند و در جهت رفع آن قدم بردارند تا بدون دغدغه با تلاش مضاعف مشغول کار شوند.