ترامپ: من کری نیستم که با ایران توافق کنم

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 304290|12:55 - 1397/02/09
نسخه چاپی
ترامپ: من کری نیستم که با ایران توافق کنم
رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با حمله به دولت سابق این کشور، «جان کری» را به دلیل امضای برجام مورد انتقاد قرار داد.

به گزارشامروله، به نقل از یو اس ای تودی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در جمع مردم در میشیگان سخن می گفت در ادامه با اشاره به برجام افزود: یکی از بدترین توافق‌ها بود. چطور می‌شود چنین توافقی انجام داد. ۱۵۰ میلیارد دلار پول نقد به ایران دادیم و می‌دانید (دولت سابق آمریکا) در مقابلش چه چیزی به دست آورد؟ هیچ! هیچ چیزی به دست نیاوردند. من جان کری نیستم که آن توافق وحشتناک را با ایران امضا کند.

ترامپ درباره کره شمالی گفت: به شما نمی‌گویم چه اتفاقی در این مورد خواهد افتاد، چون واقعا نمی‌دانیم. ولی یک چیز را به شما می‌گویم، ما بازی نمی‌کنیم. به یاد می‌آورید سه چهار ماه پیش چه می‌گفتند؟ می‌گفتند او ما را وارد جنگ هسته‌ای می‌کند، اما قدرت مانع جنگ هسته‌ای می‌شود نه اینکه باعث شود ما وارد آن شویم.

ترامپ در ادامه به احتمال توافق دولتش با کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور پرداخت و گفت: هر اتفاقی قرار است بیفتد، بیفتد. وارد مذاکره می‌شوم، اگر کار پیش نرفت، خارج می‌شوم. من جان کری نیستم که آن توافق وحشتناک ایران را انجام می‌دهد. وحشتناک!

ترامپ در ادامه گفت: بنابراین، ما ظرف سه تا چهار هفته آینده مذاکرات موفقیت‌آمیزی خواهیم داشت. لطف بزرگی به دنیا خواهیم کرد. ببینیم اوضاع چطور پیش می‌رود. فکر می‌کنم عملکرد خوبی خواهیم داشت.

وی در مورد سیاست های تجاری آمریکا گفت: نمی‌توانم به کشورهای دیگر اجازه بدهم از ما سوءاستفاده کنند. نمی‌توانم. داریم توافق‌های تجاری امضا کنیم و این آدم‌ها در واشنگتن به ما می‌گویند، این کار را نکن. من به آنها می‌گویم که نگاه کنید، توافق‌های وحشتناکی در اینجا و آنجا داریم. بنابراین ما مجبوریم درباره این توافقات بار دیگر مذاکره کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد