مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه تاکید کرد:

ضرورت تدوین برنامه برای شهرداری‌ها/نبود برنامه عامل سلیقه محوری

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304295|10:52 - 1397/02/10
نسخه چاپی
ضرورت تدوین برنامه برای شهرداری‌ها/نبود برنامه عامل سلیقه محوری
مرصادنیوز: مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه بر تدوین برنامه‌ای مدیریتی رای شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: هم اکنون شهرداریهای ما چون برنامه ندارند، دچار سلیقه محوری شده اند.

به گزارشامروله، منوچهر فخری امروز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اگر مدیران و مسئولین برنامه ریزی نداشته باشند، خود مردم برای اجرای برنامه هایشان وارد عمل می شوند که این می تواند خساراتی را برای شهر در پی داشته باشد.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه افزود: حلقه مفقوده ای که می توان به آن نگاه کرد این است که برای انجام کارها در مدیریت شهری برنامه مدونی وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون شهرداریهای ما چون برنامه ندارند، دچار سلیقه محوری شده اند و به همین خاطر  وقتی شهردار عوض می شود کارها دوباره از صفر شروع می شود.

فخری یادآور شد: وقتی شهردار انتخاب می شود، نمی داند تا کی مدیریت دارد اما شورای شهر می دانند عمر مدیریتی آنها چه مدت است، بنابراین تدوین یک برنامه ۵ ساله عمرانی، خدماتی و مدیریتی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: هر کدام از شوراها خواسته های شهر خود را بهتر می داند بنابراین با دسته بندی آنها می تواند برنامه ای جامع در دست داشته باشد.

فخری ارائه برنامه ای کپی شده از شهردارها برای انتخاب و روی کار آمدنشان را یک ضعف عنوان کرد و گفت: باید کسی را انتخاب کنیم که بتواند عمل به آن برنامه ای را که از اول عنوان کرده داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: اگر تعامل منطقی بین شوراها با یکدیگر و همچنین با شهرداریها و مدیریت های مختلف وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات شهر حل و فصل خواهد شد و می توانیم مدارج توسعه را طی کنیم.