گزارش خبری

در جشن برداشت آلوچه؛ به دیدار «پریان» بروید

سرویس: شهرستانکد خبر: 304334|12:37 - 1397/02/17
نسخه چاپی
در جشن برداشت آلوچه؛ به دیدار «پریان» بروید
پایگاه خبری امروله : روستای پریان یکی از زیباترین روستاهای منطقه میانراهان از بخش دینور در استان کرمانشاه است که زیبایی ها و بافت طبیعی و تاریخی این روستا به خیال انگیزی نام خود روستا یعنی پریان است.

به گزارشامروله،روستای خیال انگیز پریان در بخش دینور و در ۶۳ کیلومتری شهرستان صحنه بوده و جزء دهستان کندوله است. مردم این روستا به زبان اورامی که یکی از گویش های کهن کردی است سخن می گویند.


مردم این روستا به باغبانی و پرورش میوه جات مختلفی همچون انواع انگور، توت، بادام، گردو و بعضاً پرورش زنبور عسل فعالیت دارند.
مرغوبیت انگورهای این روستا و در مجموع منطقه دهستان کندوله دارای شهرت خاصی در میان مردم استان کرمانشاه است.


همچنین امامزاده ای در این روستا است که اهالی آن را متعلق به ابراهیم پسر امام موسی کاظم (ع) می دانند.


باغات بادام و گردو، تاکستان های بی شمار انگور، درختان تنومند توت، بافت طبیعی روستا، آبهای روان و جاری در جای جای روستا، کوچه باغ هایی با شکوفه های بادام و هر آنچه زیبایی است به یکجا در این روستا جمع شده است.

 


جشنواره برداشت «آلوچه»در روستای پریانعضو شورای روستای پریان کندوله از برگزاری جشنواره برداشت «آلوچه» در این روستا خبرداد.


مهدی امیری با بیان اینکه روستای پریان به عنوان یکی از روستاهای طرح مثلث گردشگری کندوله دارای ظرفیت های گردشگری بالایی است، اظهار کرد: وجود باغات فراوان، درختان توت ۳۵۰ ساله و بافت و معماری قدیمی روستا از جمله ظرفیت های گردشگری این روستا است.


وی ادامه داد: به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری این روستا جشنواره برداشت «آلوچه» را برگزار خواهیم کرد.


عضو شورای روستای کندوله تصریح کرد: این جشنواره اولین جشنواره روستای پریان است که برنامه های مختلفی را برای اجرای آن در نظر
گرفته ایم.


وی اجرای گروه تنبور نوازان، پخت نان و شیرینی های محلی، بازدید از روستای پلکانی پریان، اجرای بازی های محلی، بازدید از چشمه ها و جویبارهای روستا، سوارکاری و الاغ سواری، برپایی بازارچه عرضه محصولات ارگانیک و صنایع دستی و عرضه آش های محلی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.


امیری خاطرنشان کرد: همچنین معرفی امامزاده ابراهیم به عنوان یک جاذبه گردشگری مذهبی را در دستورکار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه طراحی این جشنواره توسط کارگروه گردشگری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه انجام شده، افزود: جشنواره برداشت آلوچه ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر برگزار می شود.


وی برگزاری این جشنواره را زمینه ای برای برگزاری جشنواره بزرگ «انگور» در کندوله عنوان کرد و گفت: جشنواره بزرگ انگور شهریور امسال و طی شش روز در روستاهای پریان، کندوله و شریف آباد برگزار خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد