اجمالی/ قاسمی در نشست خبری:

آمریکایی ها تاوان سنگینی برای خروج از برجام خواهند پرداخت

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 304340|12:56 - 1397/02/17
نسخه چاپی
آمریکایی ها تاوان سنگینی برای خروج از برجام خواهند پرداخت
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: تمام سناریوها برای خروج آمریکایی ها از برجام دیده شده و می توانم بگویم آنها در صورت خروج از توافق هسته ای، تاوان سنگینی خواهند پرداخت.

به گزارشامروله، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز برگزار شد، درباره موضوع مهار فعالیت های منطقه ای ایران از سوی ترامپ و احتمال خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: توافق جدیدی میان ایران و اروپا نداریم، مذاکرات رم ادامه مذاکرات مونیخ میان ایران و چهار کشور اروپایی برای رسیدن به راه حل سیاسی در بحران یمن بود.

وی گفت: یکی از موضوعات بسیار تلخ جامعه جهانی، مساله یمن است که یک جنایت بزرگ است و مردم مظلوم آنجا گرفتار بمباران های ائتلاف به رهبری عربستان هستند.

قاسمی افزود: بحث ما در مذاکرات درباره چگونگی کمک رسانی به مردم یمن بود، تلاش داریم مشکلات مردم مظلوم یمن کمتر شود و امیدواریم کشورهایی که این فجایع را رقم زدند از فرصت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان استفاده کنند و اجازه دهند در این ماه مبارک کمک هایی به مردم مظلوم یمن برسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آینده برجام نیز تصریح کرد: در خصوص موعد ۲۲ اردیبهشت و اینکه هیات حاکمه آمریکا چه تصمیمی خواهند داشت، فکر میکنم هنوز باید صبر کرد و نمی توان پیش بینی کرد، برجام ویژگی های خودش را دارد و خروج از برجام به سادگی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید مساله خروج از برجام مطرح بوده، ولی کار ساده ای نیست و اقدام ایران برای آمریکا دردناک خواهد بود و منجر به پشیمانی آنها خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: تمام سناریوها دیده شده و می توانم بگویم آمریکایی ها برای خروج از برجام تاوان سنگینی خواهند پرداخت و منجر به بی اعتمادی بیشتر جهان نسبت به آنها خواهد شد. اگر چه بدعهدی آمریکا مساله جدیدی نیست اما خروج آنها از برجام تصویر روشن تری از سیمای آنها را نشان میدهد که هیچ کشوری نمی تواند با تعهد به آمریکا مطمئن باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کشوری که نخستین کشور نقض کننده برجام باشد ایران نخواهد بود و اگر برجام برای ما سودآور نباشد و به‌نفع مردم و جامعه ما نباشد تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.