استقبال گرم حاملان کلام وحی از طرح های حفظ قرآن

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304349|16:31 - 1397/02/18
نسخه چاپی
استقبال گرم حاملان کلام وحی از طرح های حفظ قرآن
رونق محافل قرآنی در دروازه نجف حال و استقبال کرمانشاهی ها از طرح های حفظ قرآن موجب شده تا این استان در زمینه تربیت حاملان کلام وحی عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

به گزارشامروله، يكی از توفيقات بزرگ الهی كه شامل حال هر كسی نمی شود همین انس با قرآن و البته حفظ آن است که ارزشمندترین ثروت معنوی را برای حافظان کلام وحی به ارمغان می آورد.

در اهمیت حفظ کلام الهی همین بس که در احادیث بزرگان دینبالاترین درجه را به حافظان قرآن نسبت داده اند چنانچه پیامبر اکرم (ص) فرمودند که تعداد درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است، هنگامی که حافظ قرآن وارد بهشت می‌گردد به او گفته می‌شود: «بالا برو و قرآن بخوان، هر آیه رتبه‌ای دارد». پس بالاترین از مرتبه حافظ قرآن درجه‌ای نیست.

در سال 90 مقام معظم رهبری به دلیل ناکافی دانستن این فعالیتها خواستار تربیت ده میلیون حافظ قرآن شدند و بعد از این فرمایشات معظم له فعالیتهای قرآنی در کشور و به تبع در کرمانشاه رشد خوبی داشته است.

ایشان در بخشی از بیانات خود در همان سال فرمودند که "یکی از چیزهایی که می تواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است. ما حافظ قرآن کم داریم. من قبلا گفتم که در کشور ما حداقل باید یک میلیون نفر حافظ قرآن باشند – حالا یک میلیون که عدد کمی است نسبت به این جمعیتی که ما داریم – اما حالا چون دوستان الحمدلله یک مقدماتی فراهم کرده اند، کارهایی را مشغول شده اند و دارند برنامه هایی را فراهم می کنند برای اینکه انشاءالله حفظ راه بیفتد، ما هم امیدمان بیشتر شده و به جای یک میلیون، می گوییم انشاءالله ما باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم."

بر همین اساس دستگاه های مرتبط از جمله سازمان تبلیغات و اوقاف و امور خیریه دست به کار شدند تا نیروهای حافظ قرآن را پرورش دهند که خوشبختانه سهم و جایگاه استان کرمانشاه مطلوب ارزیابی می شود.

آموزش 24 هزار حافظ قرآن کرمانشاهی

مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:امسال تلاش بر این است تا 24 هزار حافظ در رشته های مختلف حفظ مورد آموزش قرار گیرند.

حجت الاسلام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: نظر به اینکه یکی از مطالبات معظم له در حوزه قرآن، مساله حفظ قرآن است سازمان اوقاف و امور خیریه نیز طی6سال اخیر اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه طی این سالها با رویکرد جدیدی برای رشد کمی و کیفی حافظان قرآن برنامه ریزی شد، افزود: امسال نیز تلاش بر این است تا 24 هزار حافظ در رشته های مختلف حفظ مورد آموزش قرار گیرند.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه در سه محور حفظ موضوعی، حضوری و مجازی فعال است، گفت: برای آنان که نمی توانند حفظ جز به جز را انجام دهند حفظ موضوعی مناسب است این مباحث در دو کتاب 150 و 300 آیه ای تدوین و با موضوعات مختلف معاد، احکام و اعتقادی به چاپ رسیده است.

وی افزود: همچنین شماری از قرآن آموزان نیز در کلاسهای حضوری حفظ شرکت می کنند اما از سال 95 حفظ مجازی قرآن کریم آغاز به کار کرد که البته این کمکی برای افرادی است که امکان حضور بر سر کلاسهای درس را ندارند.

حجت الاسلام میرزایی طرح تربیت مربی را در رشته های مختلف اعم از روخوانی، روان خوانی، حفظ قرائت و.. را از دیگر طرح های در دست اجرا دانست و گفت: در حوزه آموزش های عمومی 80 محفل انس با قرآن تدارک دیده شده که نیمی از آنها در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی 80 محفل تفسیر طی امسال افزود: اخیرا این سازمان به عنوان یک دستگاه برتر مورد تقدیر قرار گرفته است.

حجت الاسلام میرزایی شمار افراد ثبت نام شده در دوره مجازی را یک هزار 50 نفر دانست که از این تعداد 750 نفر مورد آموزش قرار گرفتند و گفت: همچنین 10 هزار و 700 نفر در سال گذشته در کلاسهای حضوری و آزمون های پایانی ثبت نام کردند که از این تعداد 4 هزار نفر موفق به کسب حد نصاب قبولی شدند.

استقبال از طرح مجازی حفظ قرآن

رستمی یکی از مربیان کرمانشاهی حفظ قرآن در این باره گفت: استقبال از طرح مجازی حفظ قرآن مطلوب است.

وی افزود: با توجه به مزایای حفظ مجازی قرآن افراد زیادی خواستار شرکت در کلاسهای حفظ مجازی قرآن هستند البته کلاسهای حضوری نیز برکت و لطف خود را دارد.

رستمی با بیان اینکه حفظ و نشر قرآن یک دستور اکید دینی است، گفت: می بایست در راستای تحقق هدف تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کوشید و این تنها محدود به حفظ قرآن نباشد بلکه به منظور اثرگذاری بیشتر این حفظ به همراه بصیرت، عمل و توجه به مفاهیم بلند آن باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد