نمایشگاه کتاب در آستانه فروش ۶۰ میلیاردی است

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 304352|16:37 - 1397/02/18
نسخه چاپی
نمایشگاه کتاب در آستانه فروش ۶۰ میلیاردی است
قائم‌مقام نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب در آستانه فروش ۶۰ میلیارد تومانی است.

به گزارشامروله، 

امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام نمایشگاه کتاب در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برآورد ما این است که با توجه به اینکه تعدادی پوز متفرقه بیشتر شده و آمار غیرپوز نشان می دهد که فروش 40 درصد بوده ولی (یعنی 40 درصد غیر از سیستم بانک عامل) تراکنش در نمایشگاه وجود دارد.

وی گفت: آمار نشان می دهد بعضی از ناشران در حوزه آموزشی از پوز های متفرقه استفاده می کنند. البته نباید این اقدام صورت گیرد ولی به این دلیل که مشکلات مخابراتی وجود دارد این موارد دیده می شود و ما هم سخت گیری نکردیم. بنابراین حدود 52 میلیارد تومان فروش تا پایان روز ششم نمایشگاه بوده است.

قائم مقام نمایشگاه کتاب گفت: این عدد در قیاس با رقم سال گذشته حدود 5 درصد رشد را نشان می دهد ولی نکته جالب این است که رضایت ناشران از فروش در مصلی بیشتر است. تصور من این است دلیل این موضوع آن است که فروش در حال تقسیم منصفانه است. یعنی در واقع ناشران کوچک هم انتفاع بیشتری می برند. (به خاطر سبک چینش غرفه ها)

به گفته این مقام مسئول امسال تقریبا قالب ناشران کوچک در مقایسه با سال گذشته راضی تر هستند و می گویند فروش بهتری داریم. احساس من این است عدالت توزیع بهتری صورت گرفته است.

شهرام نیا در پاسخ به اینکه با توجه به افزایش قیمت کتاب 5 درصد افزایش منطقی است، گفت: کتاب هایی که امسال در نمایشگاه عرضه می شود تماما برای پیش از موج افزایش قیمت هاست و احتمالا با کاغذهای ماه بهمن به بعد چاپ نشده اند. بعید می دانم آنقدر افزایش قیمت در این مدت داشته باشیم ولی به شکل طبیعی اگر بخواهیم افزایش قیمت را مطرح کنیم باید بگوییم افزایش قابل توجهی نداشته است.

این مقام مسئول در نمایشگاه کتاب پیرامون فروش ریالی توضیح داد: 42  میلیون ریال شبکه بانکی است و حدودا 40 درصد فروش نقدی و سایر پوزها است. این 40 درصد حدودا 60 میلیارد محاسبه می شود.

وی افزود: سال گذشته تراکنش پایانه های مستقر که به ثبت رسیده (بانک شهر) 53 میلیارد تومانم بوده است. این مربوط به کل نمایشگاه است. البته این میزان به جز پایانه های متفرقه و فروش نقدی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد