کشف ۲۸۶ میلیون ریال اسکناس جعلی در استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304364|18:07 - 1397/02/19
نسخه چاپی
کشف ۲۸۶ میلیون ریال اسکناس جعلی در استان کرمانشاه
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف حدود ۲۸۶ میلیون ریال اسکناس جعلی و دستگیری سه متهم در طرح ارتقا امنیت اجتماعی در یکی از محلات کرمانشاه خبر داد.

به گزارشامروله،  به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" در پایان اجرای طرح ارتقاء امنیت عمومی اظهار کرد: ماموران انتظامی کرمانشاه در عملیات امروز صبح خود ۲ هزار و ۸۵۹ قطعه اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی جعلی را کشف کردند.

وی همچنین از کشف ۲ دستگاه مشکوک به جعل اسکناس نیز توسط ماموران خبر داد و گفت: پس از بررسی های دقیق تر صحت و سقم این موضوع مشخص می شود.

سردار امان اللهی یادآوری کرد: دستگیری سه متهم در رابطه با جعل اسکناس و مواد مخدر، کشف یک حلقه وافور و توقیف یک دستگاه خودروی پژو از دیگر دستاوردهای اجرای طرح ارتقاء امنیت عمومی بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه، برخورد قاطعانه با اخلالگران و افراد مجرم را از اولویت های پلیس برشمرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر فضا برای این افراد بسیار ناامن شده است.

وی همچنین با اشاره به به اجرای موفق طرح ارتقاء امنیت عمومی، گفت: پس از شناسایی تعدادی از مجرمان و خلافکاران در یکی از محلات شهر، نسبت به دستگیری آن ها اقدام و تلاش برای دستگیری افراد مرتبط با آن ها نیز به صورت جدی ادامه دارد.

سردار امان اللهی در پایان با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای طرح ارتقاء امنیت عمومی، گفت: برای جلب رضایت هرچه بیشتر شهروندان، این طرح ها در محله های مختلف ادامه خواهد یافت.

عامل توزیع چک پول های تقلبی در کرمانشاه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری عامل توزیع چک پول های تقلبی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسین براری" اظهار داشت: روز گذشته فردی با در دست داشتن ۴۰ میلیون ریال چک پول تقلبی به یکی از بانک های سطح شهر مراجعه و قصد واریز آن به حساب خود را داشت که با هوشیاری کارکنان بانک چک پول ها شناسایی و موضوع با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ در میان گذاشته شد.

وی افزود: ماموران یکی از کلانتری های کرمانشاه نیز به سرعت در محل حاضر و دارنده چک پول های تقلبی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم به دستگاه قضائی معرفی شده است، گفت: در این رابطه پرونده ای تشکیل و موضوع در حال پیگیری است.

سرهنگ براری با بیان اینکه مبارزه با برهم زنندگان نظام اقتصادی کشور در دستور کار پلیس قرار دارد، اظهارداشت: انتظامی شهرستان در این راستا علاوه بر برخورد با کلاهبرداران، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز با جدیت دنبال می کند.

جدیدترین ابتکارات برای کاهش تصادفات رانندگی

امروزه تصادف و تلفات جانی و مالی ناشی از آن دغدغه تمام ملتهاست، دانشمندان و نخبگان همه کشورها همواره در پی کشف راه هایی برای پیشیگری از وقوع یا شدت وقوع حوادث رانندگی هستند.

تعدادی از جدید ترین ایده ها و ابتکارات مطرح شده توسط کارشناسان ایمنی ترافیک و خودروسازی جهان از این قرار است:

۱- فرش پولیمری حاشیه جاده

در این طرح  پیشنهاد شده به جای استفاده از نرده های آهنی یا حفاظهای  بتونی در حاشیه راهها از فرشهایی استفاده شود که شانه های آن از میله های پولیمری نرم و قابل انعطافی ساخته شده، بدینسان امکان زنده ماندن کسانی که از خودروها و موتورسیکلتها به سمت حاشیه های جاده پرتاب می شوند، بیشتر می شود و البته از برخورد خودرو و موتورسیکلت با موانع و اجسام حاشیه جاده مانند پایه تابلوها و تیرهای برق و ... جلوگیری می کند

۲-چراغ راه شبروان:

طرا حان این ابتکار می گویند با نصب ستونهای نورانی که برق خود را روزها از خورشید می گیرند و ذخیره می کنند می توان حاشیه و امتداد جاده ها را برای رانندگان در ترددهای شبانه روشن ساخت با این کار هم مسیر یابی راحت می شود و هم تردد عابران و احشام برای رانندگان نمایان می شود.

۳-نور راه:

در این طرح با استفاده از چراغهایی که نور خود را از توربینهای مولد برق می گیرند می توان روشنایی راهها را تأمین کرد، ابتکار طرح آنجاست که می گوید توربینها را باد ناشی از تردد خودروهای عبوری به چرخش در خواهند آورد.

۴-گذرگاه دوچرخه:

کارشناسان در این ابتکار می خواهند با استفاده از نورلیزر مسیر تردد دوچرخه سواران را از مسیر تردد خودروها تفکیک کنند، که البته مستلزم نصب منابع نوری در ارتفاع خیابانهاست با این تفکیک ایمنی تردد با دوچرخه افزایش می یابد و انگیزه استفاده از ان را توسط مردم بیشتر می کند.

۵-سرعت کاه هوشمند:

این سرعت کاهها ارتفاع خود را به تناسب سرعت خودرویی که در حال نزدیک شدن است کم و زیاد می کنند،   تاجائیکه اگر خو درو با کمتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد این سرعت کاهها ارتفاع خود را هم سطح جاده می کنند و ولی در سرعتهای بالاتر ارتفاع خود را بیشتر می کنند.

۶-صفحه نمایش:

بعضی از شرکتهای سازنده کامیون در نظر دارند در جلو کامیونها دوربین و عقب  آنها صفحه نمایش نصب کنند، دوریبن منظره جلوی کامیون را برای رانندگان پشت سر به صفحه نمایش منتقل میکند، با این وسیله رانندگان پشت سر با در یافت اطلاعات و داده های لازم می توانند اقدام به سبقت نمایند، اجرای این ابتکاردر کاهش تصادفات ناشی از سبقت و انحراف به چپ در جاده های کم   دوطرفه و پر پیچ و خم بسیار موثر خواهد بود.

پلیس با تمام توان در خدمت مردم و تامین کننده امنیت آن هاست

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: پلیس با تمام توان در خدمت مردم و تامین کننده امنیت آن هاست و جوسازی های صورت گرفته تاثیری در کاهش انگیزه ماموران انتظامی در خدمت رسانی به شهروندان ندارد.

سرهنگ "علیرضا مرزبانی" در مراسم صبحگاه عمومی کارکنان انتظامی استان که در محل ستاد فرماندهی برگزار شد، اظهار کرد: پلیس علی رغم تمام ناملایمتی ها همچنان مقتدر و با صلابت به مبارزه با مخلان نظم و امنیت عمومی می پردازد.

وی ادامه داد: امروز نیروی انتظامی مقتدرانه در برابر هنجارشکنی ها ایستاده و رضایتمندی اکثر مردم از اقدامات این نیروی ارزشی و انقلابی به معنای آن است که توانسته ایم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

سرهنگ مرزبانی خاطرنشان کرد: حضور مقتدرانه پلیس در صحنه های مختلف و امنیت مطلوب و پایداری که در جامعه ایجاد کرده باعث ناراحتی دشمنان و بدخواهان نظام شده و از همین رو اخیرا با شیطنت هایی خاص قصد تخریب چهره و وجهه مردمی نیروی انتظامی شدند.

این مقام انتظامی یادآور شد: در طول سال های اخیر ماموران پلیس ثابت کرده اند که همواره در کنار مردم بوده و با تمام وجود برای امنیت جانی و آسایش روانی آن ها تلاش کرده اند.

وی ادامه داد: پلیس هر اقدامی که انجام می دهد برای حفظ امنیت و تامین آسایش مردم است و این را به عنوان یک موضوع بسیار مهم همواره سرلوحه کار خود قرار داده است.

سرهنگ مرزبانی تاکید کرد: اقدامات شیطنت آمیز عده ای نمی تواند خدشه ای بر حیثیت نیروی انتظامی وارد کند و همین که عموم مردم از عملکرد آن رضایت دارند برای سبزپوشان ناجا کفایت می کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، حفظ انضباط و مقید بودن کارکنان انتظامی به رعایت پوشش ظاهری را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت این نات ساده و پیش پا افتاده در انجام بهتر کارها و افزایش رضایتمندی مردم موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: ماموران پلیس باید الگوی نظم و انضباط در جامعه باشند تا شهروندان با دیدن آن ها احساس امنیت کرده و همچنان به ان ها دلگرم بمانند.

سرهنگ مرزبانی در پایان ابراز امیدواری کرد مجموعه کارکنان و پرسنل انتظامی استان کرمانشاه بتوانند با خدماتی که به مردم ارائه می کنند بیش از پیش احساس امنیت و رضایت را در ان ها ایجاد و سربازان خوبی برای رهبر معظم انقلاب باشند.

سارقان موتورسیکلت در کنگاور به دام پلیس افتادند

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از انهدام باند ۲ نفره سارقین موتورسیکلت و کشف ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "عزیز الهیاری " اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان، تیمی از ماموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: پس از تلاش های شبانه روزی و بدست آوردن مستندات لازم با استفاده از بکارگیری گشت های آشکار و پنهان در نقاط جرم خیز، ماموران موفق به دستگیری یکی از سارقین در حین ارتکاب سرقت شدند.

سرهنگ الهیاری افزود: متهم دستگیر شده پس از بازجویی به انجام ۲۵ فقره سرقت موتورسیکلت با همدستی شخصی دیگر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: این متهم همچنین در ادامه اعترافات خود عنوان کرد که اکثر موتورسیکلت ها را پس از اوراق به یک مالخر فروخته اند.

وی ادامه داد: ماموران در مرحله بعدی کار خود و با هماهنگی مقام قضائی، نسبت به شناسایی دیگر همدست سارق و فرد مالخر اقدام و آن ها را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ الهیاری افزود: تاکنون چندین قطعه از موتورسیکلت های اوراق شده توسط متهمین به همراه ۵ دستگاه موتورسیکلت کشف و ۴ نفر از مالباختگان نیز شناسایی شده اند.

فرمانده انتظامی کنگاور همچنین از معرفی هر سه متهم به دستگاه قضائی برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.

وی در پایان اظهار کرد: تحقیق از متهمین به منظور کشف سایر سرقت ها و اموال مسروقه توسط آنان همچنان ادامه دارد.

عامل تیراندازی در کرمانشاه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در یکی از محله های این شهر خبر داد.

سرهنگ "حسین براری" اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهر کرمانشاه، ماموران کلانتری سریعا وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل مشخص شد فردی به دلیل اختلافات شخصی و با استفاده از سلاح جنگی اقدام به تیر اندازی کرده که باعث تخریب شیشه های یک واحد منزل مسکونی شده است.

سرهنگ براری با بیان اینکه متهم پیش از حضور ماموران از محل تیراندازی متواری شده بود، خاطرنشان کرد: در ادامه و با تلاش ماموران کلانتری این فرد در مدت زمانی کوتاه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این فرد برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم به دستتگاه قضائی معرفی شد.

وی در پایان و با تاکید بر اینکه پلیس با همه توان به مقابله با ناامنی می پردازد، گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه قدرتنمایی و برهم زدن نظم و امنیت عمومی را به هیچ کس نمی دهیم.

واژگونی موتور سیکلت در هرسین منجر به مرگ راکب آن شد

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: واژگونی موتورسیکلت در مرکز این شهر منجر به مرگ راکب آن شد.

سرهنگ "همتعلی شکری" اظهار کرد: این حادثه ناگوار در مسیر بلوار سپاه شهر هرسین اتفاق افتاد و موتورسوار ۳۵ ساله، پس از واژگونی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

وی افزود: این موتورسوار پس از انتقال به بیمارستان و علی رغم تلاش پزشکان به علت شدت جراحات وارده به سروگردن جان باخت.

سرهنگ شکری با یادآوری اینکه ۵۰درصد از تصادفات رانندگی در شهرستان هرسین مربوط به موتورسیکلت ها است، گفت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی هرسین گفت: موتورسیکلت وسیله نقلیه مناسب و مطمئنی نیست و افرادی که سوار بر این وسیله نقلیه هستند حتما استفاده از کلاه ایمنی استاندارد را جدی بگیرند.

کشف بیش ازیک میلیون نخ سیگار قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان از کشف یک میلیون و ۲۰۰ هزارنخ سیگار قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در محور بیستون - کرمانشاه خبر داد.

سردار "منوچهر امان اللهی" اظهار کرد: با همکاری پلیس آگاهی استان کردستان و برابر اعلام اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی کرمانشاه مبنی براینکه عده ای از قاچاقچیان سودجو اقدام به خرید محموله سیگار کرده و از طریق معابر اصلی و فرعی قصد انتقال آن به مرکز استان را دارند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: گروهی از پرسنل عملیاتی اداره پلیس آگاهی استان به محور بیستون – کرمانشاه اعزام و این محور را زیرنظر گرفتند تا نهایتا به یک دستگاه خودروی ایسوزو ویژه حمل مرغ مشکوک و نسبت به متوقف کردن آن اقدام کردند.

سردار امان اللهی خاطرنشان کرد: پس از بازرسی از این خودرو، ماموران مشاهده کردند که راننده اقدام به جاسازی کارتن های سیگار و توتون در بین سبدهای خالی مرغ کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: با انتقال خودرو حامل محموله قاچاق به پلیس آگاهی، ماموران موفق به کشف یک میلیون و ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق و ۱۸ هزار و ۷۵۲ بسته توتون شدند.

وی یادآور شد: طبق نظر کارشناسان، ارزش این محموله بزرگ سیگار و توتون قاچاق به ۱۴ میلیارد ریال می رسد.

سردار امان اللهی اظهار کرد: در این راستا پرونده ای تشکیل و متهم که از قاچاقچیان سابقه دار و حرفه ای می باشد به دستگاه قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان از قاطعیت پلیس برای مبارزه با پدیده قاچاق خبر داد و گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی با هرنوع قاچاق به شدت برخورد و اجازه فعالیت به قاچاقچیان داده نخواهد شد.

نحوه اعتراض به خلافی خودرو توسط مالکین

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، توضیحاتی در مورد چگونگی رسیدگی به فرآیند شکایت در زمینه خلافی خودرو را ارائه کرد.

"سرهنگ فضل الله شیری" اظهار کرد: در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی دو فرآیند وجود دارد که در فرایند اول اعتراض به قبض جریمه است.

وی افزود: درصورتیکه فرد به برگ جریمه اعتراض داشته باشد باید به مرکز اجرائیات مراجعه و موضوع شکایت خود را در مطرح کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

سرهنگ شیری ادامه داد: در فرایند دوم اگر فردی نسبت به صورت وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد ابتدا باید به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و در خواست اعتراض دهد.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه یادآور شد: این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می شود و این مرکز برابر قانون حداکثر ۲۴ ساعت باید موضوع را رسیدگی و پاسخ دهد که البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت: در این مرحله اگر متقاضی قانع شد نسبت به پرداخت جریمه اقدام می کند ولی در صورتیکه قانع نشده باشد می تواند به واحد رسیدگی پلیس راهور مراجعه نمایدکه در این واحد یک کا شناس پلیس راهور و یک قاضی مستقر بوده و تخلفات را بررسی و حکم نهایی در این مورد راقاضی صادر می کند.

سرهنگ شیری تصریح کرد: در این مرحله رای صادر شده قطعی بوده و قابل اعتراض نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همچنین در مورد مهلت اعتراض به خلافی و یا قبوض جریمه صادر شده اظهار  داشت: ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مهلت اعتراض را ۶۰ روز از تاریخ مندرج در قبض یا تاریخ ابلاغ  شده در قبض  جریمه ای که به اطلاع  راننده می رسد، تعیین نموده‌است.

وی تصریح کرد: در صورتی که متخلف در مهلت قانونی ذکر شده اعتراض خود را تسلیم ننماید یا ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ  رای واحد رسیدگی، جریمه را پرداخت نکند بایئ جریمه  را ۲ برابر مبلغ  مندرج در قبض  جریمه بپردازد.

سرهنگ شیری در پایان گفت: رانندگان و مالکین خودروها می توانند با مراجعه به سایت ۱۲۰و یا مراکز پلیس ۱۰+ قبل از اتمام مهلت قانونی اعتراض، مراجعه نمایند واز میزان جرائم رانندگی خود مطلع شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد