اسد: داعش ارتش رژیم‌های آمریکا، ترکیه و عربستان است

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 304379|12:54 - 1397/02/20
نسخه چاپی
اسد: داعش ارتش رژیم‌های آمریکا، ترکیه و عربستان است
رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با یک رسانه یونانی با بیان اینکه داعش ارتش رژیم های آمریکا، ترکیه و عربستان است، گفت: جنگ علیه سوریه با حمایت این رژیم ها از داعش آغاز شد.

به گزارشامروله، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با روزنامه یونانی «کاثیمرنی» تأکید کرد: تنها مأموریت آمریکایی ها در سوریه کمک به داعش بوده است.

بر اساس این گزارش، وی افزود: آمریکایی ها به داعش کمک کردند تا از الرقه گریخته و به دیرالزور بروند تا در آنجا با نیروهای سوری بجنگند.

اسد همچنین اظهار داشت: مأموریت دیگری که آمریکایی ها در سوریه به منظور کمک به داعش انجام دادند در اواخر سال 2016 بود. 

رئیس جمهوری سوریه اظهار داشت: در آن زمان، آمریکایی ها در حالی که شهر دیرالزور در محاصره داعش بود، ارتش سوریه را هدف قرار دادند و بدین ترتیب نزدیک بود دیرالزور به طور کامل به دست داعش بیفتد.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب واضح است که آمریکایی ها اقدام ثبات زایی را در سوریه انجام نداده اند. من تصور نمی کنم که رئیس جمهور در رژیم حاکمیت آمریکا کنترل امور را در دست داشته باشد.

بشار اسد در ادامه تأکید کرد: تروریست های تکفیری به مثابه ارتش رژیم های ترکیه، عربستان و آمریکا محسوب می شوند. جنگ علیه سوریه با حمایت های آمریکا، فرانسه، انگلیس و همچنین عربستان، قطر و ترکیه از تکفیریها آغاز شد. 

وی در واکنش به ادعاها پیرامون استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی گفت: این اتهام کاملا مضحک و مسخره است. آمریکایی ها با هدف فراهم کردن زمینه جهت حمله به ارتش سوریه به دلیل شکست تروریستها، این سناریو را تدارک دیدند.