‍ مدیر جهادکشاورزی گیلانغرب مطرح کرد:

پیش‌بینی برداشت۴۰۰تن کلزا ازمزارع گیلانغرب/رشد۵ برابری سطح زیرکشت

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304391|10:21 - 1397/02/22
نسخه چاپی
پیش‌بینی برداشت۴۰۰تن کلزا ازمزارع گیلانغرب/رشد۵ برابری سطح زیرکشت
مرصادنیوز: مدیر جهادکشاورزی گیلانغرب، از پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان طی سال زراعی جاری خبر داد.مرصادنیوز: مدیر جهادکشاورزی گیلانغرب، از پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان طی سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارشامروله،پاشا مرادی  از زیرکشت رفتن ۱۵۱ هکتار از اراضی شهرستان گیلانغرب، زیر کشت کلزا خبر داد و گفت: سطح زیر کشت این محصول نسبت به مدت مشابه سال ۵ برابر رشد داشته است.

وی  تصریح کرد: توسعه کشت کلزا یکی از برنامه های اصلی وزارت جهادکشاورزی به منظور تامین دانه های روغنی در کشور و به تبع آنها کاهش واردات روغن به کشور است.

مدیر جهادکشاورزی گیلانغرب اشاره ای به آغاز  برداشت کلزا در این شهرستان طی روزهای اخیر داشت و گفت: پیش بینی می شود که از ۱۵۱ هکتار اراضی این شهرستان ۴۰۰ تن محصول برداشت شود.

وی از اتخاذ تمهیدات لازم برای خرید کلزا در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: به ازای هر کیلو گرم کلزا ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال به کلزاکاران پرداخت می شود.

مرادی اشاره ای به ویژگی های کشت این محصول داشت و گفت: کشت کلزا تاثیر زیادی در افزایش حاصلخیزی خاک وکنترل بیماریها وآفات وپایداری تولید گندم دارد و کنجاله حاصل از آن نیز یک خوراک مناسب برای تغذیه دام و طیور است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب پیش بینی کرد با توجه به مزیت های کلزا و استقبال خوب کشاورزان در سال های آنی سطح زیرکشت و میزان این محصول افزایش یابد.

v

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد