چرا خبری از استعفا نیست؟

مقاومت مهره‌های سوخته /آقای استاندار دست بجنبانید!

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304419|16:34 - 1397/02/23
نسخه چاپی
مقاومت مهره‌های سوخته /آقای استاندار دست بجنبانید!
استاندار کرمانشاه از ابتدای سکانداری مدیریت این استان با مدیران ناکارآمد اتمام حجت کرد تا خودشان استعفا دهند، اما انگار همه مدیران از عملکرد خود راضی هستند که خبری از استعفا نیست.

به گزارشامروله،  دیگر همه به این باور رسیده ایم که درد توسعه نیافتگی کرمانشاه از مدیریت محافظه کار، آمارساز و پشت میزنشین است، مدیرانی که برای پوشش عملکرد ضعیفشان دست به دامن آمارسازی می شوند و با ارائه گزارش های باب میل بالادستی های خود مسند مدیریت را نمی خواهند به این راحتی ها از دست بدهند.

دریغ از اینکه عملکرد نامناسب آنها چیزی جز فرصت سوزی عاید استان نمی کند و تاوان این ناکارآمدی را باید مردم بپردازند، پس احترام به حقوق همین مردم که ولی نعمتان آنها هستند ایجاب می کند که مدیران محافظه کار به خاطر عملکرد ضعیفشان از مردم عذرخواهی کرده و استعفا دهند.

مدیرانی که با عملکرد ناکارآمد خود باعث شده اند که کرمانشاه در اکثر شاخص های توسعه ای در رتبه های بسیار نازل و حتی پایین تر از میانگین کشور قرار گیرد و از ارائه گزارش عملکرد به افکار عمومی و اصحاب رسانه هم فرار می کنند.

زمانی که هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه سکاندار مدیریت این استان شد همه از تغییر رویه وی استقبال کردند، انتظار می رفت مدیریت ارشد استان طبق آنچه اعلام کرده بود بدون شعارزدگی مدیران ناکارآمد را برکنار کند، اولتیماتوم هم داد اما چندان کارساز نبود و تا به حال هیچ مدیری عملکرد ضعیفش را نپذیرفته و شهامت استعفا و عذرخواهی نداشته است.

نهم آبان ماه سال گذشته بود که استاندار در همان روزهای اولیه ورودش به کرمانشاه اذعان داشت که مدیرانی که به تعهداتشان عمل نکنند جایی در تیم من ندارند، 13 اسفندماه وعده کرد که مدیران ناکارآمد را عزل می کنم، نهم اردیبهشت جاری با انتقاد از عملکرد نامناسب ستاد تسهیل گفت که مدیران کرمانشاه برعکس تمام دنیا برای کار نکردن دور هم جمع می شوند، آخرین تاکید استاندار بر خروج مدیران ناکارآمد از استان بود که در همایش صنعتگران که 16 اردیبهشت ماه جاری برگزار شد تصریح کرد که مدیران ناکارآمد کرمانشاه را ترک کنند و جای خود را مدیران متخصص و کاربلد بدهند.

هنوز هم در بر همان پاشنه می چرخد و برخی از مدیران با لابی گری و برخی دیگر با حمایت نمایندگان مجلس بر مسند مدیریتشان محکم تر از قبل تکیه کرده اند و گوششان هم بدهکار نیست؛ انگار مدیران گرامی از عملکرد خود خیلی راضی هستند، آن در شرایطی که همه از عملکردشان ناراضی اند.
گویا مدیریت ارشد استان هم دچار شعارزدگی شده است که بارها و در جاهای مختلف به دادن این اخطار که مدیران ناکارآمد باید استعفا دهند بسنده می کند، اما با وجود گذشت حدود 7 ماه از انتصابش به عنوان والی استان هنوز هم این اخطار عملی نشده است.

در بحبوحه بحران زلزله بود که استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه وعده کرد که عزل مدیران ناکارآمد در دستور کار است و مدیری که نتواند چالش های استان را برطرف کند حتما باید برود، اما ظاهرا چالش های استان برطرف شده است که دیگر خبری از رفتن نیست!

وی اما از وزارتخانه ها، نظر دادن نمایندگان در مورد مدیران و مطالبه افکار عمومی استان برای مدیران بومی به عنوان محدودیت های تغییر مدیران یاد کرد که انگار دستش را برای این کار بسته اند.

البته باید به دردسرها و عواقب دست زدن به جایگاه مدیران استان، این را هم اضافه کنیم که معمولا در این استان مدیری که در یک سمت عملکردی نامناسب داشته باشد از آنجا برکنار و در جایی دیگر به کار گمارده می شود.

آقای استاندار! 7 ماه از زمانی که روی کار آمدید گذشت و اصلا هم معلوم نیست تا چه مدت دیگر روی کار باشید، پس فرصت را از دست ندهید و اگر دنبال یک کارنامه قابل قبول از خدمت هستید، حالا که مدیران ناکارآمد و مهره های سوخته شهامت استعفا ندارند، شما دست بجنبانید!

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد