شهروندان فقط قارچ‌های بسته‌بندی بخرند؛

عرضه قارچ وحشی در بازار کرمانشاه ممنوع شد /برخورد جدی با عرضه‌کنندگان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304443|10:00 - 1397/02/24
نسخه چاپی
عرضه قارچ وحشی در بازار کرمانشاه ممنوع شد /برخورد جدی با عرضه‌کنندگان
کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: به منظور در امان ماندن از مسمومیت ناشی از مصرف قاچ، تا اطلاع ثانوی فقط قارچ های بسته بنده شده مصرف شود.

به گزارشامروله، بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: متاسفانه مردم به مصرف قارچ های طبیعی اصرار دارند و خودسرانه به دنبال چیدن آن هستند با این حال شاهد مسمومیت های شدید برخی افراد با تجربه در شناسایی قارچ ها نیز بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی امسال قارچ های طبیعی آلوده بودافزود: متاسفانه بر اثر بی احتیاطی مردم شاهد فوت سه نفر و اعزام شماری از مسمومین به شیراز جهت انجام پیوند  هستیم.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کشاورزان، عشایر، چوپانان و سایر مردم هنگام گشت زنی در طبیعت از چیدن این قارچ ها خودداری کنند.

وی افزود: ما نیز با همکاری اجرائیات شهرداری و نهادهای نظارتی با جدیدت درصدد برخورد با عرضه کنندگان قارچ های فاقد بسته بندی در بازار هستیم مردم نیز از خرید این قارچ ها خودداری کنند.

خدادادیان با بیان اینکه مردم موارد عرضه قارچ های فاقد بسته بندی را از طریق سامانه 190 اطلاع رسانی کنند، گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده آمادگی سریع برای جمع آوری و برخورد با عرضه کنندگان این قارچ ها وجود دارد.

وی افزود: عده ای اصرار به مصرف قارچ های طبیعی دارند که با این کار سلامتی خود را به خطر می اندازند، زیرا چنین قارچ های سمی و خطرناک بوده و عوارضی شامل مسمومیت، آسیب به کبد، عامل اصلی ابتلا به سرطان و مرگ دارد و در بلندمدت نیز مشکلاتی جدی ایجاد خواهد کرد.

خدادادیان خاطرنشان کرد: مردم تنها قارچ های بسته بندی شده را با تاریخ تولید، انقضا و آرم سیب سبز از فروشگاه های معتبر خریداری کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد