مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اسلام آبادغرب:

قارچهای سمی اسلام آبادغربی‌ها را هم راهی بیمارستان کرد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304461|10:40 - 1397/02/26
نسخه چاپی
قارچهای سمی اسلام آبادغربی‌ها را هم راهی بیمارستان کرد
مرصادنیوز: مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب از مسمومیت 14 نفر بعلت مصرف قارچهای محلی در اسلام آبادغرب خبر داد.

به گزارشامروله، دکتر محمدرضا نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب در گفتگو بااسلام آباد خبراظهار داشت: در سطح شهرستان اسلام آبادغرب 14 نفر بعلت مسمومیت بر اثر مصرف قارچ سمی در بیمارستان امام(ره) بستری شده اند که خوشبختانه عوارض کبدی نداشته و خطر مرگ از آنها رفع شده است.

وی افزود: بیش از 5 هزار گونه قارچ وجود دارد که حدود ۱۰۰ نوع از آنها مشابه قارچهای خوراکی ولی سمی بوده و در صورت مصرف خطر مسمومیت، نارسایی ارگانها و مرگ را در بر دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: در پی بارشهای اخیر و حضور مردم در دامن طبیعت یکی از مشکلات، چیدن قارچهای محلی سمی است که به دلیل عدم شناخت نوع سمی بر اساس شکل ظاهری متاسفانه مواردی از مرگ را بعد از مصرف خوراکی به دنبال داشته است، خوردن حتی تکه ای از قارچهای سمی بویژه خانواده آمانیتا به دلیل سمومی مانند: آماتوکسین، اسیدایبوتنیک، موسیمول، مونوهیدرازین، پسیلوسین، سیکلوپپتید، موسکارین و...در انواع قارچها منجر به مسمومیت افراد می شود.

دکتر نادری با تشرح علائم مسمومیت ناشی از خوردن قارچ محلی بیان داشت علائم مسمومیت از 30 دقیقه تا 6 ساعت بعد از مصرف بسته به نوع قارچ شروع می شود، در موارد مسمومیت خفیف علائمی مانند درد شکم، تهوع، استفراغ، اسهال، افت فشار و ضربان قلب، کاهش اندازه مردمک چشم، افزایش بزاق بروز می کند.

وی عنوان کرد: در مسمومیت شدید افزایش فشار خون و ضربان قلب و دمای بدن و اندازه مردمکها همچنین اختلال تستهای انعقادی و در روزهای بعد نارسایی کلیه، افزایش آنزیمهای کبدی و نارسایی کبدی منجر به پیوند گریبانگیر بیمار خواهد شد. عوارض،عصبی مانند گیجی ،سرگیجه وتشنج در فرد بروز کرده و فرد به کما میرود و در صورت اثر بخش نبودن درمانهای پزشکی مرگ پایان بخش زندگی برای فرد خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب از مردم شهرستان خواست که به دلیل احتمال خطر ناشی از مصرف قارچهای محلی از مصرف آنها پرهیز کرده و به دوستان و آشنایان خود هم آگاهی رسانی کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد